شناسهٔ خبر: 29940697 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورزش جهان

ستاره دورتموند از فهرست ژاپن برای جام ملت‌ها خط خورد

صاحب‌خبر -
ستاره دورتموند از فهرست ژاپن برای جام ملت‌ها خط خورد
هاجیمه موریاسو فهرست نهایی ژاپن برای جام ملت‌ها را در حالی اعلام کرد که خبری از شینجی کاگاوا در آن نیست.
جام ملت‌های آسیا قرار است از اواسط دی ماه در کشور امارات برگزار شود و تیم ملی ژاپن نیز به عنوان یکی از تیم‌های مدعی پای به این رقابت‌ها می‌گذارد. هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن فهرست نهایی این کشور برای حضور در جام ملت‌ها را اعلام کرد که در آن نامی از شینجی کاگاوا دیده نمی‌شود تا این بازیکن، غایب بزرگ سامورایی‌ها برای جام ملت‌ها باشد.کاگاوا از زمانی که اولین باز‌ی خود را برای کشورش انجام داد همیشه بازیکن اصلی ژاپنی‌ها بود ولی در این فصل افت شدیدی داشت و تنها دو بار برای دورتموند به میدان رفته است تا در نهایت از فهرست کشورش خط بخورد.این در حالی است که کیسوکه هوندا، ماکوتو هاسبه و گوتوکو ساکایی نیز بعد از جام جهانی خداحافظی کردند تا ژاپن با چهره جدیدی وارد این رقابت‌ها شود. فهرست نفرات ژاپن برای جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:*دروازه‌بان:‌ ماساکی (گامبااوزاکا)، شوئیچی گوندا (ساگان) و دانیل‌اشمیت (سندایی)*مدافعان: ناگاموتو (گالاتاسرای)، ماکینو (اوراواردز)، یوشیدا (ساوتهمپتون)، ساساکی (سانفرس هیروشیما)،هیروکی ساکای (مارسی) موریو (توکیو)، گنتا میورا (گامبااوزاکا) و تاکهیرو تومیاسو (آویسپا)*هافبک‌ها: اویاما (هیروشیما) هاراگوچی (هانوفر)، شیباساکی (ختافه)، اندو (سنت ترویدن) جونیا ایتو (کاشیوا)، ناکاجیما (پورتیمونسه)، مینامینو (رد بول) موریتا (کاوازاکی)،ریتسو دوان (خرونینخن)*مهاجم‌ها:یویا اوساکو (وردربرمن)، تاکوما آسانو (هانوفر) و کویا کیتاگاوا (شیمیزو).
صعود پاری سن ژرمن، لیورپول و تاتنهام به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
پاری سن ژرمن و لیورپول با شکست حریفانشان به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و تاتنهام با تساوی مقابل بارسلونا توانست به دور بعد راه یابد.
هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری هشت دیدار آغاز و چهره تیم‌های صعودکننده به دور حذفی مشخص شد.در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها لیورپول به مصاف ناپولی رفت و با تک‌گل محمد صلاح توانست پیروز این دیدار شود.در دیگر بازی گروه، پاری سن ژرمن ۴ بر یک کرونا زوزدا را شکست داد و به همراه لیورپول به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. گل‌های تیم فرانسوی را ادینسون کاوانی، نیمار، مارکینیوز و کیلیان ام باپه به ثمر رساندند. ناپولی در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.
در گروه B بارسلونا در نوکمپ به مصاف تاتنهام رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت. آبی‌اناری‌ها خیلی زود به گل رسیدند و عثمان دمبله در دقیقه ۷ دروازه تیم انگلیسی را باز کرد. در ادامه، بازیکنان تاتنهام سعی کردند نتیجه را جبران کنند اما فرصت‌ها در عین ناباوری از دست می‌رفت و یاسپر سیلسن عملکرد درخشانی داشت. با این حال، لوکاس مورا در دقیقه ۸۵ بازی را مساوی کرد. بارسلونا و تاتنهام به دور بعد صعود کردند.اینتر نیز با تساوی یک بر یک برابر آیندهوون در جایگاه سوم قرار گرفت و باید در لیگ اروپا به رقابت بپردازد. تک‌گل تیم ایتالیایی را مائورو ایکاردی در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند. در دیگر گروه، اتلتیکومادرید به مصاف بروخه رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار کاوه رضایی، بازیکن ایرانی بروخه حضور نداشت. این تیم در لیگ اروپا به رقابت خواهد پرداخت.دورتموند نیز با پیروزی ۲ بر صفر مقابل موناکو توانست به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند و اتلتیکو دوم شد.پیش از این دیدارها، پورتو ۳ بر ۲ گالاتاسرای را شکست داد و شالکه با یک گل برابر لوکوموتیو مسکو پیروز شد. دو تیم پورتو و شالکه صعودشان به مرحله حذفی قطعی شده بود.

نظر شما