شناسهٔ خبر: 29940694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


  کی‌روش به ایران برگشت
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از اتمام مرخصی‌اش به ایران بازگشت تا آماده اردوی نهایی تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا شود. آخرین اردوی تیم ملی با درخواست سازمان لیگ از ۲۷ آذر ماه آغاز خواهد شد.
انتقاد گل‌محمدی از لیست ۳۵ نفره تیم ملی
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پدیده درباره فهرست اخیر تیم‌ ملی که بازیکنی از پدیده در آن دیده نمی‌شود، گفت: کی‌روش انتخاب‌های خاص خودش را دارد و ما هم به آن احترام گذاشتیم و خواهیم گذاشت. وقتی من خودم را جای بازیکنی که در لیگ بازی می‌کند می‌گذارم، باید معیار دعوت شدن به تیم‌ملی را بدانم. حتی مربیان هم باید بدانند. آیا معیار لژیونر شدن است، بازی در تیم ته جدولی است یا چیزهای دیگر. قبلا معیار گل‌زدن و بازی خوب در لیگ بود، الان نمی‌دانم معیار چیست. بازیکن بازی نمی‌کند، دعوت می‌شود. بازیکن ته جدول است، دعوت می‌شود. بازیکن مصدوم است، دعوت می‌شود. متاسفانه وقت نمی‌گذارند بازی‌های لیگ را ببینند و این کم لطفی به لیگ برتر است. کی‌روش باید پاسخگو باشد و باید حداقل یک کنفرانس بگذارد و توضیح دهد. وقتی بازیکنی دعوت نمی‌شود از من، فدراسیون و تیم انتظار دارد. وقتی بازیکنی دعوت نمی‌شود، ممکن است کارایی‌اش را از دست بدهد. من برای انتخاب‌های کی‌روش احترام قائلم ولی باید درباره این تناقضات توضیح داده شود.
عرب:پرسپولیس را تقویت می‌کنیم و جای نگرانی نیست
ایرج عرب، سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: اهل حاشیه نیستم و بیشتر کار می‌کنم و عملگرا هستم. ایرج عرب درباره انتخابش به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: از حُسن اعتماد مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. همچنین از زحمات دوست عزیزم حمیدرضا گرشاسبی که بخشی از عمرش را برای باشگاه گذاشت، ممنونم. بسیاری از افتخارآفرینی‌های پرسپولیس را مدیون مدیریت ایشان هستیم. به‌عنوان هوادار عاشق پرسپولیس و به‌دور از هر گونه حاشیه همه توانم را به‌کار می‌برم تا تیم روند خود را ادامه داده و ما هم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.وی در مورد ناراحتی بازیکنان از بی‌توجهی به تیم و عدم پرداخت مطالبات آنها تصریح کرد: این را نمی‌توان بی‌توجهی دانست، بحث تغییر مدیریتی و عدم ثبات مشکلاتی را به‌وجود آورد که با تدبیر وزیر ورزش حل شد. این ثبات ایجاد شده و قصد داریم با برنامه کوتاه‌مدت مشکلات مالی را حل کنیم. مشکل خاصی نیست و به‌زودی حل می‌شود.سرپرست باشگاه پرسپولیس درخصوص اینکه برخی‌ها به انتخاب او واکنش نشان داده‌اند، گفت: من در سطح وزارتخانه و با مدیرکل استانی هم کار کرده‌ و در بطن ورزش کشور بوده‌ام. هر کسی مسئول می‌شود، این حاشیه‌ها به‌وجود می‌آید، اما جای پرداختن به آن نیست. نباید به گذشته نگاه کرد و باید آینده را دید. من اهل حاشیه نیستم و بیشتر کار می‌کنم و عملگرا هستم و از تجربیات بزرگان استفاده خواهم کرد. در یک سالی که حضور داشتم، با وجود اینکه بخش عمده‌ای از کارها را انجام دادم، اما خیلی در حاشیه نبودم.وی در رابطه با برنامه باشگاه برای تقویت پرسپولیس در نیم‌فصل دوم گفت: پس از بازی روز جمعه پرسپولیس برابر پارس جنوبی، موضوع تقویت تیم را آغاز می‌کنیم و جای نگرانی نیست.
واکنش کاشانی به بازگشت طارمی و احمدزاده
جعفر کاشانی رئیس‌هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص شایعه بازگشت مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده به جمع بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر افزود: هر بازیکنی به پرسپولیس و استقلال می‌آید باید جایگاه این باشگاه‌ها را بشناسد. من درباره اسامی صحبت نمی‌کنم. بازیکن باید بداند از اعتبار چه اسمی در جامعه بهره برده است. پوشیدن پیراهن پرسپولیس آرزوی هر بازیکنی است. وی افزود: در همین بازی با سپاهان همه دیدند که این پیراهن بر تن چه بازیکنان خوبی است. آنها از جان مایه می‌گذارند. لذت می‌برم وقتی می‌بینم چنین‌اشخاصی در تیم هستند. آنهایی که رفتند شاید‌اشتباه داشته‌اند اما قرار نیست تنبیه محکمی داشته باشیم. آنها باید بفهمند اگر روی جلد نشریات هم می‌روند با اعتبار چه اسم بزرگی است. باید به بازیکنان یاد بدهیم گاهی پیشنهادات می‌آید اما این وفاداری است که زندگی اجتماعی را تا پایان عمر ادامه می‌دهد و باعث می‌شود تا لحظه آخر عمر عزت و احترام داشته باشید.
اردوی استقلال در نیم فصل
سرمربی استقلال با بیان اینکه بازی بسیار بسیار سختی مقابل پدیده داریم، گفت: تیم بسیار خوبی مقابل ما قرار می‌گیرد که کار گروهی را بسیار خوب انجام می‌دهد. وینفرد شفر عصر دیروزدر نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: فردا(امروز) بازی بسیار بسیار سختی داریم. تیم بسیار خوبی مقابل ما قرار می‌گیرد که کار گروهی را بسیار خوب انجام می‌دهد. من سه، چهار بازی اخیر این تیم را آنالیز کردم و باید عملکرد سطح بالایی داشته باشیم. من بازی مقابل سپاهان را بررسی کردم و ما باید با تمام توان ظاهر شویم و بتوانیم بعد از بازی بگوییم که نتیجه خوبی گرفتیم. اعتماد به نفس خوبی از بازی‌های قبلی بدست آوردیم.سرمربی استقلال درباره برنامه این تیم در تعطیلات نیم‌فصل گفت: ما از سه،‌ چهار هفته قبل درباره این موضوع با مدیرعامل صحبت کردیم که سه، چهار گزینه داریم. باید به اردوی نیم‌فصل برویم. این موضوع خیلی مهم است و امیدوارم مدیرعامل در دو، سه روز آینده جواب این موضوع را به ما بدهد. گزینه‌های ما هم داخلی و هم خارجی است.شفر درباره مسابقات دوستانه کیش گفت: شاید در رتبه‌بندی فهرستی که ما داریم، اردوی کیش رتبه ۳ باشد. البته جزیره زیبایی است اما مهم‌تر این است که اردوی ما خارج از کشور باشد.

نظر شما