شناسهٔ خبر: 29940691 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تشکیل کمیته برای بررسی برنامه‎های المپیکی فدراسیون‌ها

دو نماینده از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعضای کمیته ویژه بررسی برنامه‎های فدراسیون‎های کاندید اعزام به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تشکیل می‎دهند.

صاحب‌خبر -

براساس آنچه در نشست اخیر ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک مصوب شد، کمیته‌ای با حضور مشترک نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید برنامه‌های فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های المپیک را مورد بررسی قرار دهند. اصغر رحیمی رئیس ‌مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و نظارت حوزه ورزش وزارت ورزش افرادی به نمایندگی از این دو نهاد (کمیته و وزارت) مسئول بررسی برنامه‌های فدراسیون‌ها برای بازی‌های المپیک هستند.
سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، سال ۲۰۲۰ میلادی به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می‌شود. از میان رشته‌های المپیکی فعال در ورزش ایران، هستند رشته‌هایی که شانس مسلم کسب سهمیه و مدال برای این بازی‌ها به حساب می‌آیند و رشته‌هایی هم تنها جزو رشته‌های شانس کسب سهمیه محسوب می‌شوند.
کمیته تشکیل شده به نمایندگی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مسئولیت دارد در نشست‌های جداگانه با این فدراسیون‌ها، برنامه‌های مورد نظر آنها در مورد این بازی‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا نتیجه را به ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک ارائه دهد. قرار است نشست‌های کمیته ویژه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با فدراسیون‌های شانس مدال آغاز شود.

نظر شما