شناسهٔ خبر: 29940309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 اردوغان: طي روزهاي آينده عمليات نظامي را در شرق فرات آغاز مي کنيم

رئيس جمهور ترکيه از عمليات نيروهاي اين کشور در شرق فرات ضد کساني که وي آنها را تروريست خواند، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنيک، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه از عمليات نظامي جديد اين کشور که طي روزهاي آتي در شرق فرات شروع خواهد شد، خبر داد.

وي افزود: عمليات ما در شرق فرات( منطقه تحت تسلط کردهاي سوريه) طي دو روز آينده شروع خواهد شد. ما اصرار داريم که منطقه شرق فرات امن باشد و امکان زندگي در آن وجود داشته باشد.

رئيس جمهور ترکيه در سخناني بيان کرد: عملياتي را طي روزهاي اندک آتي در شرق فرات آغاز مي کنيم و هدفمان سربازان آمريکايي نيستند بلکه تروريستها هستند.

وي گفت: آمريکا در موضوع منبج فريبکاري مي کند و به نتيجه اي دست نيافته ايم. آنها به دنبال گذرگاه تروريستي در مرزهاي ما هستند و شرکاي راهبردي ما از جمله آمريکا بر عدم تروريست دانستن واحدهاي حمايت مردمي اصرار دارند.

رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي «مجتمع سفارت‌خانه‌ها» را راه‌اندازي مي‌کند

رژيم صهيونيستي قصد دارد در راستاي تشويق کشورهاي جهان به انتقال سفارت‌خانه‌هايشان به قدس اشغالي، در اين شهر يک مجتمع سفارت‌خانه‌ها را ايجاد کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آناتولي ترکيه، تا امروز تنها دو کشور آمريکا و گواتمالا سفارتخانه‌هاي خود را از شهر تل‌آويو به قدس اشغالي منتقل کرده‌اند و با وجود تلاش‌هاي بسيار تل‌آويو، ديگر کشورها از چنين کاري خودداري کرده‌اند.

سايت شبکه هفت تلويزيون رژيم صهيونيستي وابسته به شهرک‌نشينان اسرائيلي گزارش داد مسؤولان وزارت مسکن اين رژيم از طرح‌هايي براي ايجاد منطقه‌اي براي استقرار 9 سفارت‌خانه مستقل خبر داده اند.

راهپيمايي در استراسبورگ موقتا ممنوع شد

مقام‌هاي فرانسه به صورت موقت برگزاري هرگونه راهپيمايي را در استراسبورگ و در نتيجه تيراندازي روز سه شنبه ممنوع کردند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، لوران نونيه، معاون امور امنيتي وزير کشور فرانسه گفت: اين اقدام از امروز براي استراسبورگ اعمال شده است.

وي همچنين گزارش‌هاي مربوط به اين مساله را که اين اقدام در جهت سرکوب تظاهرات جليقه زردها بوده، رد کرد.براساس گزارش وزارت کشور فرانسه، در نتيجه تيراندازي در استراسبورگ و در نزديکي يک بازار کريسمس سه تن کشته و 13 تن ديگر نيز زخمي شدند.

درخواست نمايندگان آمريکايي از ترامپ براي تدوين استراتژي درباره سوريه

کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا اعلام کرد قانونگذاران آمريکايي از دولت خواسته‌اند تا يک استراتژي براي سوريه جنگ‌زده با اهداف خروج بشار اسد از قدرت و خروج نيروهاي همپيمان اسد از اين کشور تدوين کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، اين بيانيه در پي تصويب قطعنامه‌اي در مجلس نمايندگان آمريکا صادر شد. در بيانيه کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا آمده است: امروز اين مجلس قطعنامه 1165 را که رژيم اسد و حاميانش را براي "تداوم حمايت از جرايم جنگي و جرايم عليه بشريت در سوريه" محکوم مي‌کند، به تصويب رساند.

اد رويس، رئيس اين کميته پيش از راي‌گيري سه‌شنبه مدعي شد درگيري سوريه تا زماني که بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه از قدرت نرود و نيروهاي همپيمان اسد هم در اين کشور باشند، خاتمه نخواهد يافت. رويس تاکيد کرد: در نهايت اين قطعنامه از دولت درخواست کرد تا فورا براي تدوين يک استراتژي با هدف اجراي گذار سياسي در سوريه که طبق آن بشار اسد از قدرت برود و تمام نيروهاي همپيمان اين کشور را ترک کنند، اقدام کند.

ارسال تسليحات فرانسوي به آفريقاي مرکزي

فرانسه صدها اسلحه به جمهوري آفريقاي مرکزي براي مبارزه با نفوذ فزاينده گروه‌هاي مسلح در کشوري که سابقا مستعمره‌اش بود، ارسال کرد.

به‌ گزارش ‌ايسنا ‌و ‌به نقل از شبکه صداي آمريکا، پاريس اعلام کرد که هيچ گونه اعتراضي مبني بر لغو تحريم تسليحاتي سازمان ملل عليه اين کشور نداشته است.فرانسه نگران است که نفوذ روسيه و حضور نظامي اين کشور در آفريقاي مرکزي افزايش يابد. در حال‌ حاضر آفريقاي مرکزي درگير جنگ داخلي از سال 2013 ميان شبه نظاميان مسلمان و مسيحي است.

فلورانس پارلي، وزير نيروهاي مسلح فرانسه اعلام کرد که هزار و 400 اسلحه براي هفت هزار نيروي ملي آفريقاي مرکزي ارسال شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما