شناسهٔ خبر: 29940059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

شرفبافی خبر داد:

سفرهای خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر ادامه می‌یابد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز پروازهای خارجی هواپیماهای ای‌تی‌آر این شرکت هواپیمایی از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد باکو گفت: برای انجام پروازهای منطقه‌ای از سایر شهرها نیز برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه، با اشاره به نخستین پرواز خارجی هواپیمایATR۷۲-۶۰۰  این شرکت هواپیمایی گفت: به طور کلی برای پروازهای هواپیمای ای‌تی‌آر، نام پروازهای منطقه‌ای در نظر گرفته شده است. بنابراین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری پرواز این هواپیما به مقصد کشورهایی که در منطقه ایران هستند، یعنی کشورهای همسایه یا کشورهایی که ۶۰۰ کیلومتر با مرز ایران فاصله دارند، برنامه دارد.

وی ادامه داد: سفرهای پر ترددی را شناسایی کردیم و بعد از برنامه زمستانی پروازها، برنامه مفصلی برای راه‌اندازی پروازهای خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر داریم.

شرفبافی با اشاره به برقراری پرواز افتتاحیه هواپیمای ای‌تی‌آر به مقصد باکو گفت: خوشبختانه همکاری و همراهی کامل تیم شهر فرودگاهی را تجربه کردیم و واتر سالوت زیبایی نیز انجام شد. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که اجازه پرواز اولیه را از فرودگاه مهرآباد را صادر کردند نیز همکاری کامل داشتند.

وی افزود: این پروازها ادامه پیدا خواهد کرد و دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها پرواز باکو با هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ انجام خواهد شد.

شرفبافی درباره پرواز خارجی این هواپیما از سایر فرودگاه‌های کشور نیز گفت: از شهرهای دیگر  از جمله بندرعباس نیز برای پروازهای منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا که پرواز خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر صرفه اقتصادی ندارد، افزود: هرجا که بتوانیم جذب بازار داشته باشیم، از هواپیمای ای‌تی‌آر استفاده می‌کنیم. فراموش نشود که پرواز تولوز به ایران از طریق طریق فرودگاه ارومیه انجام شده و این نشان می‌دهد این هواپیما چندان هم کوتاه‌برد نیست.

گفتنی است اولین پرواز خارجی هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، دوشنبه هفته گذشته از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد باکو انجام شد. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی ۱۳ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر در اختیار دارد.

نظر شما