شناسهٔ خبر: 29939970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمايت آمريکا و انگليس از ظلم و ستم طایفه ای در بحرین

عضو شورای اسلامی علمای بحرین گفت: اگر حمایت های آمریکا و برنامه ریزی های انگلیس نبود ظلم وستم های طایفه ای در بحرین اتفاق نمی افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست بحرین، عضو شورای اسلامی علمای بحرین گفت: اگر حمایت های آمریکا و برنامه ریزی های انگلیس نبود ظلم وستم های طایفه ای در بحرین اتفاق نمی افتاد.
«شیخ محمد خجسته» عضو شورای اسلامی علمای بحرین در سخنانش در همایش «نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در غرب آسیا» گفت: بحرین شاهد روند فزاینده نقض آشکار در زمینه حقوق بشر است این در حالی است که رژیم این کشور به افزایش روند سرکوب سیاسی و امنیتی متوسل شده است.
وی اظهار داشت: ای کاش همزمان با انتقادهای بین المللی و واقعیت های حقوق بشری در بحرین مسئولان آمریکایی به این مسئله پاسخ می دادند اما باید گفت رژیم بحرین متحد راهبردی آمریکاست و طبیعی است که در چنین شرایطی حکم حبس ابد شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق صادر و از آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی سلب تابعیت شود و جمعیت الوفاق بحرین شاهد انحلال باشد و ظلم وستم طایفه ای علیه مسلمانان در بحرین افزایش یابد از همین رو اگر چراغ سبز آمریکا و برنامه ریزی های انگلیس نبود این موارد اتفاق نمی افتاد.
عضو شورای اسلامی علمای بحرین با انتقاد از حمایت مطلق آمریکا از سیاست های رژیم بحرین در نقض حقوق ملت این کشور و آزادی آنها گفت: «حمایت سیاسی دولت آمریکا از بحرین به شکل فزاینده ای به ترغیب و تشویق این رژیم برای تشدید سیاست مشت آهنین و افزایش سرکوب در این کشور کمک کرد».
وی تصریح کرد: با وجود محکومیت های بین المللی در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین، اما به علت ماهیت منافع بین المللی، حمایت منطقه ای و همچنین حمایت های آمریکا، انگلیس، سعودی و امارات از بحرین، بار دیگر عضویت این کشور در شورای حقوق بشر تمدید شد.

نظر شما