شناسهٔ خبر: 29939739 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کیش یا قشم یا هر دو ...انتخاب شما کجاست؟!!

صاحب‌خبر -

پهنۀ نیلی و پرتلاطم جنوبیِ سرزمین پارسی ایران‌زمین، سرزمین‌های خاکی بسیاری را در آغوش کشیده و سال‌هاست در برِ امن او آرام گرفته‌اند. شگفتی‌های بی‌بدیلِ دو پارۀ وسیع‌تر و نامی از این سرزمین‌های از آب بیرون زده، چشمان جست‌وجوگر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. جزیرۀ قشم، بزرگ‌ترین پارۀ خاکی شاخاب پارس، تاریخی پر پیچش و رمزآلود در سینه دارد که شگفتی‌های نهفته در هر گوشه‌اش، گواهی آشکار بر تعلق قلبی آن به پهنۀ متبرک ایران‌زمین است. امروز آژانس هواپیمایی مانلی پرواز، قصد دارد از این دو خطۀ پرتمدن خفته در آغوش لاجورد خلیج همیشه پارس سخن گوید.  حال و هوای پارۀ مرجانی جزیرۀ کیش، آن‌ را میان هم‌نوعانش متمایز کرده و اکسیژن ناب آن مرهمی برای ریه‌های خسته بیماران تنفسی و جانبازان شیمیایی شده است. این عرصۀ مدرن میان گردشگران داخلی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده و تور کیش را پر تپش و پر ازدحام کرده است. سفر به جنوب پهنۀ گستردۀ ایران به سه صورت امکان‌پذیر است؛ اگر قصد سفر با اتومبیل شخصی خود را دارید ۱۳۰۳ کیلومتر راه در پیش دارید که مسیری طاقت‌فرسا و طولانی خواهد بود.

 اگر انتخاب شما ناوگان ریلی تا ایستگاه بندرعباس باشد ۱۶۰۰ کیلومتر تا مرزهای جنوبی راه دارید که پیمایش این مسیر نیز زمانی طولانی را طلب می‌کند. در این روش از بندرعباس تا مقصد راه دریایی را باید پیش بگیرید که هزینه‌ای جداگانه باید پرداخته شود. با توجه به طولانی‌بودن مسیر و هزینه‌های بالا، این دو روش پیشنهاد نمی‌شود. در  آژانس هواپیمایی مانلی پرواز، تور هوایی کیش که شامل تور ارزان کیش و تور لحظه آخری کیش نیز می‌شود یا تور قشم (تور ارزان قشم، تور لحظه آخری قشم)، از فرودگاه تهران تا شهر مقصد، کمتر از دوساعت زمان لازم است و بدون نیاز به عبور از راه دریا، در خود جزیره، هواپیما را ترک خواهید کرد و از گذر در جاهای دیدنی کیش و جاهای دیدنی قشم، (تور ترکیبی  کیش و قشم فرصتی زرین برای عاشقان سفر که تماشای هر دو خطه را با هم تجربه کنند) غرق لذت خواهید شد.

قشم

اگر قصد سفر به این دو جزیرۀ آرمیده میان موج‌های پرتلاطم خلیج فارس را دارید، برای هریک حداقل سه روز زمان در نظر بگیرید تا بتوانید از زیبایی‌های آن کمال استفاده را ببرید. در سفر به قشم یک روز کامل را به دیدن جاذبه‌های قشم در امتداد خط ساحلی اختصاص بدهید؛ غارهای خربس، جزایر ناز و دره ستارگان و جزیره هنگام، از جمله شگفتی‌های نهفته در این نواحی‌ست. در نیمۀ غربی جزیره، دیدنی‌های قشم، همچون تنگه چاه‌کوه، جنگل بی‌همتای حرا  و روستای بومی‌نشین لافت قرار گرفته است که دیدن آنها یک‌ روز کامل زمان نیاز دارد. چشم‌اندازهای بی‌نظیر این خطه سوژۀ عکاسی گردشگران قرار می‌گیرد تا لحظات شیرین خود را در این سرزمین به ثبت برسانند.

کهنه‌ناخدایی خیره به موج‌های رخشان، هنگام وداع خورشید در روستای لافت، در کنار بادگیرها در اسکله، می‌تواند ثبت یک عمر باشد که در خاطر او در حال مرورشدن است. روز آخر را می‌توانید به تفریحات آبی، گشت‌وگذار در مراکز خرید قشم و رستوران ‌های قشم بگذرانید. چشیدن طعم غذاهای محلی در شهر مقصد، سفرتان را کامل خواهد کرد؛ پس غذاهای بومی جزیرۀ قشم را از دست ندهید. امتحان لباس‌های محلی و رنگارنگ بومیان قشم نیز می‌تواند تجربۀ دل‌انگیزی باشد. می‌توانید در آتلیه‌های جزیره در پوششی رنگین از طرح‌های شاد، لحظاتتان را ثبت کنید. یکی از کارهای مورد علاقه بانوان مسافر قشم، امتحان ظرافت هنر دختران بومی جزیره است؛ در بیشتر مناطق بومی‌نشین جزیره، در روستاها و اماکن گردشگری، دختران هنرمند جزیره، نقش‌هایی ظریف و زیبا از حنا را به زیبایی طراحی می‌کنند.

کیش

موج‌های رقصان خلیج فارس، صخره‌های پرهیبت مرجانی کرانه‌های جزیرۀ کیش را با ظرافت خاصی حکاکی کرده‌اند. در بسیاری از جاذبه‌های تفریحی آبی کیش، این زیبایی و ظرافت با خلاقیت بشر آمیخته و فضاهای تفریحی بی‌نظیر کیش را رقم زده است. در سال‌های اخیر با رونق‌یافتن صنعت گردشگری در داخل کشور و به‌خصوص در مروارید خفته در موج‌های خلیج فارس، مجموعه‌های تفریحی بسیاری خلق شده و در حال به‌وجود آمدن است. در پی تلاش‌های بی‌وقفۀ مسئولان بلندهمت سازمان منطقۀ آزاد کیش، توسعه در خدمات و پیشرفت در مسیر رفاه و مسافران، سرلوحۀ اهداف قرار گرفته و این امر،  میزان رضایت گردشگران تور کیش را به روندی افزونه سوق داده است. از میان جاذبه ‌های دیدنی کیش می‌توان به طرح چشم‌نواز موزه و نماد شهری کیش، گذر هنرمندان کیش؛ دورهمی صاحب‌نامان عرصۀ هنر، آبنمای موزیکال آوای خلیج فارس کیش، باغ‌راه ایرانی کیش، گذر طبیعت کیش و ... اشاره کرد.

یکی از بهترین فصل‌های سفر به کیش و قشم، در خنکای بهاری سرزمین‌های جنوبی کشورمان است؛ چراکه خشکی بوران هوای زمستان و رطوبت سوزان هوای تابستان به تعادل رسیده و شرایط مطبوعی را برای لذت‌بردن از سفر فراهم آورده است. در تورهای نوروزی کیش ۹۸ و تورهای نوروزی قشم ۹۸، همه چیز مهیاست تا تعطیلات سال نو را در مقصد مورد نظرتان بگذرانید. اگر تماشای طبیعت و کاوش میان شگفتی‌های بی‌نظیر سرزمین پارسی هدفتان است، سفر به جزیرۀ قشم را در اولویت قرار دهید و اگر اقامتی مدرن و به هدف تجاری را از تعطیلات عید می‌خواهید، جزیرۀ کیش میزبان ایدآلی برای ما خواهد بود.

مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!

صحرا فرنیا

برچسب‌ها:

نظر شما