شناسهٔ خبر: 29939304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشکر ویژه علما و شیوخ موصل از آیت‌الله سیستانی

گروه بین‌الملل ــ علما و شیوخ عشیره‌های موصل از آیت‌الله سیستانی به دلیل فتوای ایشان درباره مبارزه با داعش قدردانی و تشکر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی؛ آستان مقدس حسینی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) میزبان هیئتی متشکل از علمای دین و بزرگان عشیره‌های موصل بود که برای قدردانی از آیت‌الله سیستانی عازم کربلا شده بودند.

شیخ عبدالکریم، نماینده اوقاف موصل گفت: این سفر برای تشکر از آیت‌الله سیستانی به دلیل صدور فتوای ایشان در مبارزه با داعش بود که اگر این فتوا صادر نشده بود، پیروزی بر داعش محقق نمی‌شد.

وی افزود: در سال 2104 ایشان از همه مردم خواستند تا برای کمک به هم‌وطنانشان در موصل، بسیج شوند و ما نیز به همین دلیل به اینجا آمدیم تا از ایشان تشکر کنیم.

عبدالکریم گفت: چون مرجعیت، مردم عراق را متحد کرد، ما امروز اینجا آمدیم تا از مرجعیت درخواست کنیم که از دولت بخواهد تا در موضوع بازگرداندن پناهندگان و کمک برای بازسازی موصل اقداماتی مناسب انجام دهند.

یادآور می‌شود، پس از فتوای آیت‌الله سیستانی که دفاع از کشور را واجب کفایی برای مردم خوانده بود، هزاران نفر تحت عنوان نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در کنار نیروهای امنیتی عراق وارد جنگ با گروه تروریستی داعش شدند و توانستند در کنار نیروهای مسلح بخش‌های وسیعی از کشور را از اشغال عناصر داعش آزاد کردند.

انتهای پیام

نظر شما