شناسهٔ خبر: 29939040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارگاه «فرماندهی عملیات در مدیریت بحران» در رشت برگزار شد

R7877/P1357/S6,71/CT11

کارگاه آموزشی فرماندهی عملیات در مدیریت بحران با حضور دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله کشور در استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کارگاه آموزشی فرماندهی عملیات در مدیریت بحران عصر امروز با حضور دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله کشور در سالن شهید انصاری استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این مراسم اظهار داشت: از نظر اهمیت مقطع زمانی در بحران که شامل قبل از بحران، حین بحران، بعد از بحران می‌شود باید عملیات قابل توجهی در این مقاطع انجام شود و انجام فعالیت‌های پیش‌گیری قبل از وقوع حادثه بسیار اهمیت دارد.

رضا اسلامی با بیان اینکه 72 درصد از اتفاقات طبیعی جهان در آسیا رخ داده‌ است ابراز داشت: یکی از دلایل ازدیاد حجم حادثه‌ها در قاره آسیا، تراکم جمعیت است درحالی‌که می‌توان با عملیات پیشگیری و تحلیل درست، از خسارت‌های اقتصادی و تلفات انسانی جلوگیری به عمل آورد.

وی با اشاره به جدی گرفتن اصول فنی ساخت و ساز و با بیان اینکه استان گیلان یکی از 5 استان حاصلخیز کشور است تصریح کرد: ما در استان گیلان به ویژه در فصول سرد سال شاهد افزایش حجم بحران طوفان، سیل و زلزله هستیم که با همکاری مدیران اجرایی و مدیریت بحران باید کنترل شود.

اسلامی با اشاره به اینکه باید کنترل جمعیت در روستا انجام شود ابراز داشت: بسیاری از مردم در مقاطع زمانی خاص از روستاها به شهرها مهاجرت کرده و حاشیه‌نشین می‌شوند و برخی از ساختمان‌های حاشیه شهرها غیرفنی ساخته شده‌اند که این خود بروز یک بحران جدید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان و برف و با بیان اینکه هرکدام از مدیران دستگاه‌ها باید در حوزه مدیریتی خود فعالیت خاص برای پیشگیری از حادثه انجام دهند افزود: سازمان‌ها و نهادها با همکاری و استفاده از امکانات و بودجه، مشکلات را حل کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پدافند نوعی دفاع است اظهار داشت: تهدیدات به 2 دسته طبیعی و انسان‌ساخت تقسیم‌بندی می‌شوند و کنترل تهدیدات طبیعی در کشور به سازمان مدیریت بحران محول شده که شاهد تلاش آنان در این زمینه هستیم.

امیر محمدپور با اشاره به اینکه تهدیدات انسان ساخت شامل تهدیدات سخت و نظامی و تهدید فناوری پایه می‌شود خاطرنشان کرد: وظیفه پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها است و در این راستا خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه منشأ تهدیدات طبیعی، "طبیعت" است عنوان داشت: منشأ تهدیدات انسان‌ساخت "فناوری و دانش" است و در طول زمان شدیدتر خواهد شد ولی تهدیدات سخت و نظامی به حملات موشکی و هوایی و جنگنده‌ها دلالت دارد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل به جلوگیری و حفاظت در برابر "تهدیدات فناوری پایه" می‌پردازد تصریح کرد: تهدیدات فناوری پایه شامل تهدیدات شیمیایی و سایبری و تروریسم و سایر تهدیدات است که از سویی ما به دنبال هوشمند‌سازی هستیم اما باید تهدیدات آن را بشناسیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به سخن رهبر انقلاب که فرمودند ما در جنگ تمام‌ عیار اقتصادی و رسانه‌ای هستیم افزود: امروزه دشمن با استفاده از اشکال و فرم‌های مختلف تهدید، جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جنگ نرم قرار داده و شرایط زندگی مردم سخت شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما