شناسهٔ خبر: 29938840 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مؤسسه برتر ایکنا/ 76

«فاطمةالزهرا(س) بشیر کرمان»؛ مؤسسه برتر هفته

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فاطمةالزهرا(س) بشیر کرمان از سال 87 تاکنون تمام برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و کارگاه‌های مشاوره‌ای را با تنوع بسیار برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

موسسه «فاطمةالزهرا(س)» موسسه برتر از نظر ایکنابه گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌شود.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 75 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه فرهنگی فاطمةالزهرا(س) بشیر از استان کرمان بپردازیم.

مؤسسه فاطمه الزهرا(س) بشیر از سال 87 تاکنون برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و کارگاه‌های مشاوره‌ را برگزار کرده و دوره تربیت حفاظ قرآن از دیگر طرح‌های این مرکز بوده است.

دوره تربیت مربی کوتاه‌مدت با محوریت تربیت کودک با حضور 107 مربی و دوره درازمدت دوساله تربیت مربی، که دوره گسترده و پرمحتواتری است، در قالب تربیت مدرس قرآن، ادبیات عرب، روش‌های تبلیغ، تاریخ قرآن و روش‌های تربیتی در سه گروه انجام می‌شود. کلاس‌های فرهنگی از جمله کارگاه ازدواج موفق در چندین دوره، کارگاه تربیت فرزند، آشنایی با مهارت‌های زندگی و روابط بین همسر متناسب با موضوعاتشان ویژه افراد مجرد و متأهل در مؤسسه برگزار می‌شود.

قرآن‌دوستان برای شرکت در کلاس‌های قرآن این مرکز از شهرهای اطراف به کرمان می‌آیند و یا مربی از موسسه به شهرستان‌ها اعزام می‌شود، برای مثال در ماه مبارک رمضان با همه ادارات استان مکاتبه شد که با حضور ائمه جماعتشان بعد از نماز به مدت 30 دقیقه‌ کلاسی آموزشی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تربیت در قرآن، تجوید، مدیریت از منظر قرآن و نهج‌البلاغه ویژه مدیران و ... برگزار کنند.

دوره تربیت مربی را نیز هر ساله طی یک کارگاه سه روزه برگزار می‌شود که از بین افراد شرکت‌کننده مربیان انتخاب و کلاس‌ها با حضور همین مربیان اداره می‌شوند.

اجرای طرح مترجمی زبان قرآن در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س)

این مؤسسه نمایندگی اجرای طرح مترجمی زبان قرآن را از سال 87 در استان کرمان گرفت. بیش از چهار هزار نفر شرکت‌کننده و بیش از 500 نفر فارغ‌التحصیل در این دوره‌ها حضور داشتند که مترجمی قرآن را کامل فرا گرفتند و دیگر نیاز به ترجمه زیرنویس ندارند. ضمن اینکه ادبیات عرب قرآنی را هم فراگرفته‌اند.

این طرح بین‌المللی که کامل و جامع است به صورت حضوری، غیرحضوری واینترنتی و زیر نظر «مؤسسه گلچین» مشهد مقدس با مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین یزدی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در پایان هر دوره از مؤسسه گلچین مشهد گواهی‌نامه معتبر دریافت کردند.

ثبت‌نام مهد و پیش‌دبستانی قرآنی «ندای زهرا(س)» در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س)

مدیران مهد و پیش‌دبستانی قرآنی «ندای زهرا(س)» با مجوز رسمی از سازمان آموزش‌ و پرورش به مدت دو سال است که با نظارت مؤسسه فعالیت می‌کنند و به‌ دنبال اخذ مجوز دبستان قرآنی نیز هستند.

با این همه فعالیت هزینه‌ها و اعتبارات این مرکز از شهریه کلاس‌ها تأمین می‌شود و تنها مکان آنها هبه‌ یک خیر قرآنی است.

تأسیس شعبه روستایی قوام‌آباد برای اولین بار

دو سال پیش، شعبه جدیدی در روستای قوام‌آباد از توابع استان کرمان برای اولین بار در این روستا ایجاد و طرح‌های قرآنی تابستانی در آنجا اجرا شد که با استقبال بالایی روبه‌رو شد و هنوز هم در حال اجراست.

یادآور می‌شود مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) بشیر کرمان در سال 87 مجوز رسمی خود را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی استان دریافت کرد و در کرمان، خیابان جهاد(49)، خیابان شهید رجایی(52)،  پلاک21 واقع است.

انتهای پیام

نظر شما