شناسهٔ خبر: 29938767 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازیگر مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» :

آثار هنری ستاره زده شده‌اند

تهران - ایرنا - بازیگر مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی »، گفت: سوژه‌های جذاب و تاثیرگذار در آثار هنری کمتر شده است و عموما فیلم‌های هنری ستاره زده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

قطب‌الدین صادقی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره نگاه مسئولان به سینمای مستند و اهمیت توجه به این گونه سینمایی، اظهار داشت: مسئولان باید یک تعریف درست از تاریخ، فرهنگ و سرزمین کشور داشته باشند و آن را اولویت کاری خود بدانند تا شکافی که بین این نسل و گذشته ایجاد شده پرشود.
وی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگ و هنر ما دهها نهاد هستند که بودجه‌های کلان می‌گیرند، افزود: باید این هزینه‌ها در موقعیت‌ها و مکان‌های خوبی استفاده شود تا تاثیرات ثبت داشته باشد.
این کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید بر تولید کار با کیفیت فرهنگی، ادامه داد: متاسفانه این روزها اکثر آثار هنری ستاره زده شده‌اند و سوژه های جذاب و تاثیرگذار کمتر در میان آثار هنری دیده می شود.
وی که در جشنواره سینما حقیقت به تماشا مستند «اسرار دریاچه» درباره این مستند گفت: مستند «اسرار دریاچه» واقعا فیلمی متفاوت در این دوره از جشنواره بود چرا که ترکیبی از اسطوره، تاریخ و جغرافیا و حتی فرهنگ مردم این سرزمین است، و در واقع این گونه آثار باید در سینمای ما بیشتر تولید شود.
صادقی با تاکید بر اینکه همانند فیلم «اسرار دریاچه» برای این نسل بسیار لازم است، افزود: به خصوص دریاچه معروفی که در شیراز و یا در تخت سلیمان قرار دارد، یک رازهای زمین شناسی هم در خود دارد که کمتر کسی توانسته به اعماق آن نفوذ کند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه گروه فیلمسازی «اسرار دریاچه» با یک پژوهش دقیق و تکنولوژی مدرن توانسته اند در یک زمان طولانی با دقت تمام به رازهای این دریاچه دست پیدا کنند، گفت: چیزی که دراین فیلم جذاب است، تنها شهادت دادن از یک واقعیت علمی درباره مکان تاریخی و اسطوره ای نیست.
وی افزود: عقلانی این فیلم، مبتنی بر شناخت توام شده با یک بار عاطفی و یک جو دراماتیک از یک روایت است که از نوع موسیقی و نوع فیلمبرداری و حتی تدوین و صداگذاری خوب آن می آید که همان تاثیر عاطفی کارگردان بر مخاطب را دارد.
صادقی با بیان اینکه مستند «اسرار دریاچه» هیجانی را برای مخاطب به همراه می آورد و بیشتر از آن فیلم های داستانی است، خاطرنشان کرد: این مستند راز را برملا دانش هم می‌دهد ازسویی همچنین یک رابطه حسی خوبی را به تصویر می‌کشد.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **

نظر شما