شناسهٔ خبر: 29938748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراض کارگردان مستند فائزه هاشمی به سازنده مستند آیت‌الله مصباح

تهران-ایرناپلاس-در حاشیه اکران مستند «آن زمستان» ساخته احمد‌ شریف‌زاده (مربوط به زندگی آیت‌الله مصباح‌یزدی) کارگردان مستند «مثل یک زن» نسبت به عدم اکران مستندش که مربوط به زندگی فائزه هاشمی‌ رفسنجانی است اعتراض کرد و از شریف‌زاده خواست اگر مستندساز است، نسبت به ضایع شدن حق همکارش دفاع کند.

صاحب‌خبر -

مژگان اینانلو عصر روزگذشته به تماشای مستند آن زمستان نشسته بود که بعد از پایان این مستند نزد شریف‌زاده رفت و نسبت به حذف مستندش اعتراض کرد.

او خطاب به کارگردان «آن زمستان» گفت: چرا باید فیلم فائزه هاشمی حذف شود اما فیلم شما در جشنواره بیاید؟! چه فرقی بین ماست. اگر مستندساز هستید خواهش می‌کنم به عنوان یک همکار از حق همکار خود دفاع کنید. شما یک ایرانی هستید و حق دارید که فیلمتان پخش شود، من هم ایرانی هستم و حق دارم فیلمم پخش شود.

وی گفت: مستند من پارسال 5 رأی هیات داوران را کسب کرد ولی حذفش کردند. اگر شما برای مستندتان تهیه‌کننده داشتید من تهیه‌کننده هم نداشتم و با خون دل آن فیلم را ساختم. چطور فیلم شما پخش می‌شود اما برای من نه! مگر شما از من ایرانی‌تر، مسلمان‌تر و کاربلدتر هستید؟! این چه اتفاقی است که افتاده است؟ خواهش می‌کنم اگر می‌خواهید مستندساز باشید دفاع کنید، کمااینکه اگر این اتفاق برای شما می‌افتاد من هم از حق شما دفاع می‌کردم.

مستند «آن زمستان» ساخته احمد شریف زاده روز گذشته در جشنواره سینما حقیقت اکران شد. این مستند به روایت بخشی از زندگی آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می‌پردازد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

نظر شما