شناسهٔ خبر: 29938704 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه‌ گیاهان دارویی

جهاد دانشگاهی

نشست مجموعه‌های فعال در حوزه‌ گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دفتر ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی به‌منظور افزایش همکاری‌ها بین دو طرف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور دکتر پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، دکتر یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، روسای سازمان‌های فعال در حوزه‌ گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دکتر زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در محل دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این نشست، توانمندی‌ها و دستاوردهای بالقوه و بالفعل گیاهان دارویی در مجموعه‌ی جهاددانشگاهی کشور معرفی شد و دکتر پورعابدی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب جهاددانشگاهی در حوزه‌ی گیاهان دارویی، اعطای ماموریت‌های ویژه و مشخص به این نهاد را خواستار شد.

در ادامه دکتر زینلی، ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌ی گیاهان دارویی، اظهار کرد: این حمایت‌ها در زمینه‌ی تولید نشاء گواهی‌شده، خرید ژرم پلاسم‌های مورد نیاز از جمله رازک و ایجاد سامانه‌ی مدیریت زنجیره‌ی ارزش گیاهان دارویی از واحدهای استانی و نیز تخصیص اعتبارات مادی و معنوی در قالب یارانه‌ی تولید نشاء و تسهیلات ارزان‌قیمت، صورت می‌پذیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی با اشاره به حمایت از فرآوری تولیدشده از گیاهان عناب و زرشک بیان کرد: درخواست‌های جهاددانشگاهی را به وزیر جهادکشاورزی انعکاس می‌دهیم و نشست‌های بعدی را برای پیگیری موضوعات مطرح‌شده تا به‌دست آوردن نتیجه، دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما