شناسهٔ خبر: 29938699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در رسانه باید به خواسته‌ عموم مردم توجه شود

رئیس شورای سیاست گذاری همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه گفت: ما در بسیاری از موارد سیاست گذاری‌هایی می‌بینیم که مورد توجه عامه نیست در حالی که در بخش رسانه باید آنچه که خواسته‌ عموم است مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین رضی در آیین پایانی نخستین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه افزود: تمام مباحثی که در بخش اخلاق و رسانه بیان و در این همایش به آن پرداخته شد همه باید مورد توجه و عنایت رسانه‌ها قرار بگیرد تا این مباحث علمی و نظری به شکل کاربردی و عملیاتی درآید.

وی با بیان اینکه اگر نگاهمان اخلاقی باشد همیشه منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهیم، گفت: اگر منافع عمومی رعایت شود شاید بسیاری از اولویت‌ها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جابه جا شود.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه با تأکید بر اینکه از منظر اخلاق رسانه‌ای حتی یک نفر نیز نباید در رسانه آسیب ببیند، افزود: از منظر بزرگان دین ما، هر نفر به اندازه یک جامعه مهم است و بر اساس این نگاه اگر یک نفر در رسانه آسیب ببیند جامعه‌ای آسیب می‌بیند بنا بر این در رسانه باید با این نگاه اخلاقی پیش رفت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما گفت: در بخش ارزیابی، نظارت، بررسی و قضاوت اگر نگاه مان اخلاقی نباشد فقط نقطه ضعف‌ها را می‌بینیم در حالی که ابتدا باید نقاط مثبت را ببینیم و بعد به ضعف‌ها اشاره کنیم.

وی در پایان با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش افزود: از دوستان می‌خواهیم از امروز برای تشکیل دبیرخانه این همایش تلاش کنند و برای تداوم نشست‌های تخصصی علمی پژوهشی اخلاق و رسانه بکوشند که برگزاری چنین نشست‌هایی در دانشگاه‌ها می‌تواند به کرسی آزاد اندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری کمک کند.

نظر شما