شناسهٔ خبر: 29938053 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

مهم‌ترین چالش‌ شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی کمبود برق است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: کمبود برق مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی استان نیز یکی از مهم‌ترین چالش‌ها پیش روی صنعت استان به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از مهر، سیدمرتضی نیرومند اسکویی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد:‌ با توجه به افزایش نا متعارف قیمت قیر، آسفالت‌ریزی معابر شهرک‌های صنعتی به چالشی برای این شرکت تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس قانون برنامه ششم باید بخشی از مالیات ارزش‌افزوده واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی  به شرکت شهرکهای صنعتی جهت  نوسازی و تکمیل زیرساخت هاتخصیص یابد که عدم اجرای این قانون اداره برخی شهرک‌های صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی ادامه داد: کمبود برق مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی استان نیز یکی از مهم‌ترین چالش‌ها پیش روی صنعت استان به شمار می‌رود که همراهی و همکاری مجموعه‌های وزارت نیرو را برای تأمین کسری برق شهرک‌های صنعتی می‌طلبد.

شرایط کشور ضرورت توجه به بخش صنعت را افزایش می دهد

محمد اسماعیل سعیدی،‌ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در این نشست با اشاره به اهمیت شهرک‌های صنعتی در توسعه صنعتی استان، اظهار کرد:حدود نیمی از واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در محدوده شهرک‌های صنعتی واقع‌شده و لازم است تا زیرساخت‌های مورد نیاز آن اعم از برق، آب، گاز، تلفن و غیره تأمین و ارتقا یابد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور ضرورت توجه به بخش صنعت بسیار بیشتر از گذشته نمود پیدا می‌کند و لازم است تا همه بخش‌های مرتبط از دستگاه‌های خدمات رسان گرفته تا بخش بانکی و بیمه از تولید و اشتغال حمایت کنند.

سعیدی با اشاره به برخی مشکلات ذکر شده در جلسه،‌ گفت: مجلس آمادگی دارد تا برای رفع دغدغه تولیدکنندگان و رونق تولید از هر طرح و لایحه‌ای حمایت کند.

نظر شما