شناسهٔ خبر: 29938007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای جهانی شهر هوشمند اعلام کرد:

اولین گام در تاب آوری شهرها تدوین استراتژی است

تهران- ایرنا- عضو شورای جهانی شهر هوشمند و مشاور دولت سوئیس گفت: اولین گام در تاب آوری شهرها تدوین استراتژی و در مرحله بعد اولویت بندی برنامه های مختص هر شهر با توجه به تفاوت مباحث اقلیمی آن نسبت به شهر دیگر است که باید در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، «لارس مینت» با حضور در مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: پس از تدوین استراتژی و اولویت بندی، باید آگاهی مدیران، اقدامات عملیاتی، سرمایه گذاری و پشتیبانی در حوزه شهر تاب آور به صورت جدی پیگیری شود.
وی ادامه داد: اتفاق مهمی که باید در ادامه بیفتد، این است که از کپی کردن کار دیگر کشورها در این حوزه اجتناب کنیم؛ چرا که هر شهر و حتی محلات مختلف یک شهر مختصات و مشخصات مربوط به خود و نیاز به نقشه راه بومی و مختص به خود دارند.
مینت افزود: مباحث تاب آوری نه تنها حکومت‌ها را ملزم می کند که برای رویارویی با بحران ها همچون زلزله، آتش سوزی و رانش زمین که از دیرباز با انسان‌ها و شهرها همراه است، واکنش نشان دهند و درصدد مقابله با آن ها برآیند؛ بلکه به شهروندان نیز کمک می کند تا با مشارکت و همکاری در حل تنش‌های روزمره مانند ترافیک، بحران آب، آلودگی هوا که در سطح شهر با آن مواجه هستیم تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به اینکه رفع مسائل مربوط به تاب‌آوری شهرها قطعا ضروری است ادامه داد: توسعه شهرها متوقف نمی شود و همواره با خطرات زیادی همراه است که قابل کنترل نیست بنابراین سازمان ها باید در همکاری و هماهنگی با یکدیگر همراه باشند.
مشاور ارشد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست در سخنانی به اهمیت چگونگی ارتباط و تاثیر گذاری شهر هوشمند بر شهر تاب آور پرداخت.
عباس استاد تقی زاده افزود: اینکه شهر هوشمند دارای اولویت است یا شهر تاب آور و چطور هوشمندی شهری می تواند باعث ارتقای تاب آوری شود موضوع بسیار با اهمیتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
تهرام/7243// 6139

نظر شما