شناسهٔ خبر: 29937895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام همت پور خبر داد:

کتابخانه شهید مطهری مسجد شهدا در اهواز افتتاح شد

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از افتتاح کتابخانه شهید مطهری، کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) مسجد شهدای اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

«حجت الاسلام مرتضی همت پور»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد در خوزستان، گفت: در استان خوزستان بیش از 370 کتابخانه زیر نظر دبیرخانه کانون های مساجد فعالیت می کنند که از این تعداد 150 کتابخانه باز و بیش از 220 کتابخانه مخزن دار است.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه 84 باب از این کتابخانه ها مجوزدار است، افزود: در این کتابخانه ها کتاب های مختلفی متناسب با نیاز اعضای کانون های مساجد وجود دارد.

 

وی به افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) مسجد شهدای منطقه حصیرآباد اهواز اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه شهید مطهری یکی از کتابخانه های مجوزدار کانون های مساجد است که در مساحتی بالغ بر 30 مترمربع احداث شده و در آن بیش از یک هزار جلد کتاب وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه این کتابخانه به تازگی افتتاح شده، بیش از 100 نفر در آن عضو شدند و از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند، اظهار داشت: در کتابخانه شهید مطهری کتاب هایی با موضوعات مهدویت، اخلاق، تاریخ، فلسفه، تربیتی، سیره معصومین، کودک و نوجوان و ... موجود است.

 

حجت الاسلام همت پور، تصریح کرد: در مراسم افتتاح این کتابخانه که با حضور مدیرکل کتابخانه عمومی خوزستان برگزار شد، بر برگزاری جلسات و همکاری مشترک کتابخانه ها با کانون های مساجد جهت برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید شد.

 

وی اضافه کرد: امام جماعت مسجد شهدا و مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج اهواز هم اعلام کردند در صورت حمایت و پشتیبانی بیشتر دبیرخانه کانون های مساجد و اداره کل کتابخانه های عمومی، می توانیم این کتابخانه را در فضایی به مساحت 150 مترمربع تاسیس و به کتابخانه عمومی جهت استفاده همگان تبدیل کنیم.

 

لازم به ذکر است، کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج مسجد شهدای اهواز، یکی از کانون های فعال اهواز است که فعالیت های مختلفی را در بخش کودک و نوجوان، فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی، و ... ارائه می دهد و بیش از یک هزار نفر عضو دارد.

 

نظر شما