شناسهٔ خبر: 29937412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

فتاح: چرا برخی مسئولان اصل انقلابی خود را فراموش می‌کنند؟

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات این نهاد جذب شده است، از پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان این نهاد حمایتی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: پرویز فتاح چهارشنبه ۲۱ آذرماه در شورای اداری شهرستان کازرون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان و همچنین افرادی که در حوادث اخیر کازرون کشته شدند، بر پرهیز مسئولان و مردم از غفلت تاکید و اظهار کرد: مسئولان ما از تبار این انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه چرا برخی مسئولان ما اصل انقلابی خود را فراموش می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر اختلاف عقیده وجود دارد اما اصل انقلاب برای همه یکی است و نمی‌شود امام فراموش شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تعداد شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اسم ۱۵ هزار شهید نباید تنها یک تیتر باشد بلکه باید عمق داشته باشد آن هم در این موقعیت حساس از انقلاب که انقلاب ما در آستانه چهل سالگی قرار دارد.

فتاح با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب اسلامی ایران برای مردم کاری نکرده است و همواره از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون در این شیپور می‌دمد، اضافه کرد: این درست نیست ما به خودمان مشغول شویم و از دشمنی که به خون ما تشنه است غافل باشیم.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی ما به فضل الهی در حال حاضر درختی بارور است، این شجره‌ی طیبه رشد کرده و آنها همه از جنس شجره‌ خبیثه هستند و ما باید به این توجه کنیم که اصل درخت انقلاب ما ثابت و تنومند است زیرا به ارواح طیبه شهدا و امام وصل است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اصل حرف من توجه به بحث وحدت به ویژه در شهرستان کازرون است، خاطرنشان کرد: این آموزه دین و برهان ما و تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است.

فتاح بیان کرد: مسئولان و مردم نباید بر سر مسائل جزئی با هم درگیر شوند؛ ما مسلمان، مومن، شیعه و از تبار این شهدا و از جنس امام و این انقلابیم و ولایتی بر سر ما سایه افکنده که بر وحدت تاکید دارد و حکومت ما حکومتی دینی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند خیلی ساده در قرآن به ما می‌گوید کجا دارید می‌روید؟ تاکید کرد: اشتباه است اگر بر اختلافات دامن زده شود و ناخواسته با دشمن همسو می‌شویم زیرا دشمن تفرقه را می‌خواهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به درگیری‌ها و حوادث اخیر در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: تعدادی از کسانی که دستگیر شدند از روی سادگی بود ولی برخی هم از سر ایجاد فتنه و تفرقه در این درگیری‌ها حضور داشتند.

فتاح با بیان اینکه در ایجاد شهرستان‌های مختلف توسط وزارت کشور آیا درگیری ایجاد می‌شود؟ عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی شهرستان و شهر در کشور ایجاد شده اما این رفتارهایی که در کازرون مشاهده شد از سر جهل و تعصب بیخود است که باید کنار گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه اصالت انقلاب اسلامی ما، کوبیدن بر طبل اختلاف و تفرقه نیست، بیان کرد: مسئولان و ائمه جمعه با درایت و عقلانیت باید هر مطلبی را مورد توجه قرار دهند به ویژه اینکه آموزه امام، عقلانیت و بصیر و تفکر و بیدارباش است آن هم در زمانی که دشمن از تمام ابزارها استفاده می‌کند که به نظام ما زخم بزند که این زخم یا زبانی است یا عملی و اقتصادی و تحریمی و دشمن برای رسیدن به هدف خود آرام و قرار ندارد.

فتاح با تاکید بر اینکه انقلاب ما در این برهه از زمان بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد، عنوان کرد: با شناختی که از کازرون داریم این شهرستان یکی از افتخارات ایران است و با سابقه‌ای که در دوران قبل و بعد از انقلاب دارد و همچنین با ظرفیت‌های متنوع از گویش و آب و هوا و غیره مایه مباهات و فخر و سربلندی کشور است اما برخی افراد غافل به دنبال کوچک کردن جایگاه این شهرستان هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه هر جا که نظام انقلابی ما متمرکز بوده موفق شده فقر را ریشه‌کن کند، خاطرنشان کرد: تمام مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد قابل حل است و به اراده و عزم جزم نیاز دارد.

فتاح با بیان اینکه وحدت کمیته امداد و دولت و مجلس مثال‌زدنی است، تصریح کرد: هم دولت و هم مجلس با شناختی که از ماموریت کمیته امداد دارند به این ماموریت کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس با اشاره به اینکه به گفته مسئولان دولتی تنها ۳۷ درصد بودجه این استان در سال گذشته تخصیص یافته است، اظهار کرد: من ادعا می‌کنم صد در صد بودجه کمیته امداد در سال گذشته تخصیص یافته و این نشان از همدلی و همراهی دولت برای تحقق ماموریت کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس نیز همه با ماموریت این نهاد آشنا هستند و حتی در بودجه امسال هم به کمیته امداد توجه داشتند.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کشور تخصیص یافت، عنوان کرد: تمام درخواست‌های وام پاسخ داده شد و حتی این تخصیص به فارس ۱۰۴ درصد بوده است.

وی خود را دست‌بوس و خادم مردم دانست و گفت: هر کسی که به فقرا خدمت کند دست او را می‌بوسیم و به تفکر سیاسی و جناحی او کار نداریم؛ در هر مسئولیتی همه باید مدافع محرومان باشند زیرا این حکومت امام است. شما اگر نماینده مردم، امام جمعه، مسئول دولتی یا هر منصبی که دارید وظیفه شما رسیدگی به فقرا و نیازمندان است و خدمت به فقرا شما را عزیز می‌کند زیرا مکتب امیرالمومنین علی (ع) است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مسائل مربوط به استان فارس و شهرستان کازرون تمام شهرها و بخش‌های این شهرستان از جمله قائمیه، خشت، بالاده، جره، کنارتخته و غیره را شامل می‌شود و کارهای خوبی توسط مدیران ما در این شهرستان انجام شده که قابل تقدیر است، تصریح کرد: معاون‌های مرکز به طور مستقیم با مدیران ما در شهرستان‌ها در ارتباط هستند و بنا به درخواست و نامه نماینده مردم کازرون و امام جمعه این شهرستان این سفر انجام شده است.

فتاح با بیان اینکه در این شهرستان وام ضروری کسی در نوبت نمی‌ماند و وام‌های اشتغال هم در کازرون صف ندارد زیرا تاکید ما به مدیر این شهرستان بوده که کسی را در صف نگذارند، افزود: به این شهرستان عنایت ویژه شده است و نکاتی هم که در این جلسه مطرح شد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی به بیانات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اشاره کرد و گفت: بنا بر این بیانات در حال حاضر تعدادی مسکن مهر نیمه‌تمام در شهرستان کازرون وجود دارد که قرار است در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و ما اینها را تکمیل و به مددجویان تقدیم می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: دولت نیز برای تامین زمین با ما همراهی می‌کند تا هیچ‌یک از مددجویان در کازرون بخاطر مسکن معطل نمانند اما تامین برق، گاز، آب و سایر امکانات کار ما نیست؛ هر کاری در مملکت صاحب دارد و ما در حوزه خودمان به نیازهای مددجویان پاسخ خواهیم گفت.

فتاح تاکید کرد: تمام نیازهای کازرون را ما نمی‌توانیم برطرف کنیم اما امیدوارم در این زمینه ضربتی عمل شود.

وی با بیان اینکه اگر از وام‌هایی که برای شهرستان در نظر گرفته شده استفاده نشود مبالغ در حساب باقی نمی‌ماند و به مرکز باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: سعی کنید از این سهمیه‌ها استفاده کنید و لازم است در خصوص کسانی که می‌خواهند تحت پوشش باشند طبق ضوابط اقدام شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه ما مدیران آموختیم در مکتب امام خاک پای مردم باشیم و اگر می‌خواهیم پیرو امام و عزیز و انقلابی باشیم باید راه شهدا را برویم و راه این است که از بین مردم برویم، افزود: مدیر انقلاب اسلامی باید انقلابی، جهادی و ساده باشد و زندگی ساده داشته باشد.

فتاح با بیان اینکه مدیران پشت میز ننشینند زیرا مردم بیرون هستند و ما در مکتب امام راحل (ره) آموختیم که خاک پای مردم باشیم، اظهار کرد: اگر می خواهیم انقلابی باشیم راه این است که از بین مردم بریم.

وی با بیان اینکه مدیر انقلابی باید ساده و جهادی باشد، تاکید کرد: از مردم دور نشویم زیرا انقلاب از اینجا آسیب می‌بیند و اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید مردمی باشیم زیرا با مردمی بودن می‌توان عشق و محبت مردم را بازگرداند.

فتاح با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه باید همه برای بهتر شدن اوضاع مردم کمک کنیم زیرا تورم، گرانی، بالا رفتن قیمت ارز باعث شده وضعیت مردم بدتر شود و زندگی مردم سخت بود و در شرایط فعلی سخت‌تر نیز شده است، گفت: در این شرایط باید با رفتار و عمل خود مرهم باشیم و باید رفتار و منش ما مردمی باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان اساس نظام را نشانه رفته‌اند، تاکید کرد: در چنین وضعیتی وقت تسویه حساب سیاسی نیست ما در حال حاضر در جبهه و سنگر هستیم و دشمن به ما حمله کرده است و تار و پود نظام را نشانه رفته است.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه هر چند اختلاف سلیقه وجود دارد اما باید یک دست باشیم و وحدت رویه داشته باشیم و در مردم امید ایجاد کنیم، افزود: باید در ذهن مردم امیدآفرینی شود و فقط اخبار تلخ و ناگوار و ناامیدکننده به مردم اعلام نشود.

فتاح بیان کرد: باید وحدت رویه داشته باشیم و هرچند اختلاف نظر داریم سخن مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب ما باشد.

وی عنوان کرد: فقر به مردم فشار آورده است، اگر به اندازه‌ای تورم ۹۷ به سهم فقرا اضافه نشود به معنی آن است که سال دیگر فقیران ما فقیرتر می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همگی شاهدیم که چقدر برای تحت پوشش قرار گرفتن به این نهاد مراجعه می‌شود بنابراین مردم‌داری، دولت و مردم‌داری مجلس خیلی مهم است و باید ملاحظه مردم و منافع آنها را داشته باشند زیرا مردم انتظاراتشان پایین است و می‌توان آنها را برآورده کرد.

فتاح افزود: من آنچه به عنوان ره‌آورد این سفر به مرکز خواهم برد وحدت رویه در کازرون است؛ براساس آنچه به ما اعلام کردند در این شهرستان همه به کمیته امداد کمک می‌کنند به طوری که رشد کمک‌های مردمی در ۸ ماهه بیش از ۳۰ درصد بوده اما در کازرون بالاتر از این رقم بوده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: در شهرستان کازرون نه تنها کمک‌های مردمی کم نشده بلکه بیشتر هم شده است و هر یتیم در کازرون حداقل ۵ حامی دارد و در اینجا مردم هستند که کمک می‌کنند نه دولت و در این شهرستان یتیم بدون حامی وجود ندارد.

نظر شما