شناسهٔ خبر: 29937051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بحران‌های طبیعی با تکیه بر علم مهندسی آسیب شناسی شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه از توان مردم و دستگاه‌های مرتبط در شناسایی آسیب‌ها بهره گرفته شود، گفت: آسیب شناسایی و بحران‌ها مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اکبر اوسط مقدم»، امروز (چهارشنبه، 21 آذر )در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل، که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بلایای طبیعی مهمترین بحران‌ها در گیلان شمرده می شوند و باید مدیریت و برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای مقابله با بحران‌ها در استان تدوین و اجرایی کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه یک چهارم جمعیت جهان دستخوش بلایی طبیعی هستند، گفت: کشورهای در حال توسعه در برابر بحران‌ها به شدت آسیب پذیر  هستند.

 

اوسط مقدم افزود: طبق آمارهای جهانی در سال 1906 بر اثر بلایای طبیعی پبیش از 40 میلیارد دلار خسارت به کشورهای در حال توسعه وارد شده است.

 

وی به بی‌توجهی بشر از بهره مندی منابع طبیعی اشاره و ادامه داد: بشر نقش به‌سزایی در حوادثی از جمله سیل، آتش سوزی و زلزله دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، اذعان کرد: پیشگیری در برابر بحران‌های احتمالی و تجهیز امکانات در مقابله با حوادث طبیعی باید مورد توجه قرار گیرید.

 

اوسط مقدم خاطرنشان کرد: عدم آسیب شناسی سازه‌های چند ساله، خود باعث آسیب جدی  می شود.

 

وی اضافه کرد: تجاوز به حریم رودخانه، یکی از دلایل طغیان رودخانه‌ها محسوب شده و بایستی بحران‌های طبیعی با تکیه بر علم مهندسی آسیب شناسی شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه از توان مردم و دستگاه‌های مرتبط در شناسایی آسیب‌ها بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: رفع شرایط بحران یکی از مهمترین برنامه‌های است، که باید قبل از ایجاد حوادث بدان توجه شده و مدیریت و برنامه ریزی مطلوب در آن راستا انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما