شناسهٔ خبر: 29936740 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردوغان: عملیات نظامی شرق فرات طی چند روز آینده کلید می خورد

تهران- ایرنا- 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی شرق فرات در سوریه با هدف پاکسازی نیروهای حزب کارگران کردستان(پ. ک. ک) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری 'آناتولی' ترکیه، وی امروز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس صنایع دفاعی آنکارا گفت: طی روزهای آینده عملیات شرق فرات را، که تحت سیطره کردهای شمال شرق سوریه قرار گرفته، کلید می زنیم و هدف ما از این علمیات تنها تروریست ها است نه سربازان آمریکایی.
اردوغان با اشاره به اختلاف نظرهای عمیق کشور خود با آمریکا درباره موضوع سوریه، منبج و شرق فرات تاکید کرد؛ آمریکا باید درباره‌ آنها به وعده‌هایش عمل کند.
به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است. ترکیه دو سال پیش عملیات سپر فرات را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی 'داعش' در شمال سوریه آغاز کرد و در جریان آن با اشغال دو هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور، شهرهای 'اعزاز، الباب و جرابلس' را به تصرف خود در آورد.
ارتش ترکیه همچنین در اوایل بهمن ماه سال 1396 با هدف مبارزه با نیروهای 'حزب کارگران کردستان ترکیه'(پ.ک.ک)، عناصر 'حزب اتحاد دمکراتیک سوریه'(پ.ی.د) و 'نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه'(ی.پ.گ ) عملیاتی را تحت عنوان شاخه زیتون در شمال سوریه آغاز کرد و با تصرف دو هزار کیلومتر مربع دیگر از مناطق شمالی سوریه، شهر 'عفرین' را اشغال کرد.
خاورم**3224**

نظر شما