شناسهٔ خبر: 29936714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سیدمحمود میرلوحی:

هوشمندسازی، افول انحصار و ظهور رقابت است/ کلید قفل انحصار، هوشمندسازی است

سید محمود میرلوحی هوشمندسازی را یکی از ابزارهای انحصار زدایی و توسعه رقابت دانسته و عنوان کرد: نباید تحقق شهر هوشمند را منوط به حضور و فعالیت شرکت های خاص کرد.

صاحب‌خبر -

 

سید محمود میرلوحی رییس کارگروه شهر هوشمند کلانشهرهای ایران در همایش تهران هوشمند عنوان کردو افزود: تحقق و توسعه شهر هوشمند را نبایستی منوط به هزینه کرد نمود و باید بر پتانسیل های درآمدزایی در این حوزه نیز توجه و تاکید کرد. ایجاد کسب و کارهای نوین یکی از کلیدهای تحقق این مهم بوده و در عصر فعلی کسب و کارهای سنتی به مرور زمان جای خود را به کسب و کارهای مدرن و نوین و هوشمند می دهند.

میرلوحی با بیان این که شهروندان نقطه ثقل تحقق شهر هوشمند می باشند بر لزوم ایجاد پلتفرم های هوشمند در راستای ارائه خدمات شهری به شهروندان تاکید کرده و خاطر نشان ساخت: تحقق این مهم در گرو همکاری و تفاهم سازمان ها و دستگاه های حاضر در شهر تهران است.

 

رییس کارگروه شهر هوشمند کلانشهرهای ایران هوشمندسازی را یکی از ابزارهای انحصار زدایی و توسعه رقابت دانسته و افزود: نباید تحقق شهر هوشمند را منوط به حضور و فعالیت شرکت های خاص کرد.

 

وی در این راستا بیان داشت: شهرداری ها بایستی راه را برای حضور شرکت ها و کسب و کارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات هموار کرده و رقابت متوازن و توسعه گرا را سرلوحه تحقق و توسعه شهر هوشمند نمایند.

 

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران همچنین تاکید کرد حتی نباید شهرداری ها را محدود به همکاری با مجموعه های داخلی کرد و در صورت لزوم بایستی از پتانسیل های شرکت های مطرح و برندهای معتبر بین المللی نیز استفاده کرد.

 

وی در آخر در جمع مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های کلانشهرهای کشور خاطر نشان کرد که بایستی بتوانیم تا پایان سال دوم فعالیت شوراهای دور پنجم، علاوه بر تعیین و توافق بر روی شاخص های شهر هوشمند، وضعیت فعلی و آتی این شاخص ها را برای هر شهر احصا کرده و متناسب با آنها به تبیین چشم انداز پرداخته و برنامه ریزی کنیم. وی شهرهای ایران را دارای پتانسیل های بی شماری برای هوشمندسازی دانست و تاکید کرد که مدیران با برنامه ریزی دقیق و منطقی بایستی این توان های بالقوه را بالفعل نمایند.

نظر شما