شناسهٔ خبر: 29936682 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لحظه‌ای تأثر برانگیز از تفحص یک شهید +فیلم

ویدئویی از لحظه تأثر برانگیز تفحص یک شهید دوران جنگ تحمیلی را مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

فیلمی تامل‌ برانگیز از تفحص یک شهید!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با همدستی ایادی کفر و استکبار جهانی به شهادت و مجروح شدن بسیاری از رزمندگان و هموطنان عزیزمان منجر شد.

با وجود گذشت بیش از 30 سال از دوران جنگ تحمیلی هنوز پیکر بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس که توسط صدام به شهادت رسیدند، مفقود الأثر است و پدران و مادران شهدا همچنان چشم انتظار رسیدن کوچکترین نشانه‌ای از فرزندان خود هستند.

گروه‌های تفحص با مدیریت کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به پیدا کردن نشانه‌ای از  پیکر شهدای جاویدالاثر هستند و در طول سال چندین بار با پیدا کردن تعدادی از این شهدا مراسم تشییع آن‌ها با استقبال گسترده مردم شهید پرور در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

برای مادری که نوجوان و جوان کم سن و سال خود را به درخواست و خواهش خود شهید و با رضایت قلبی خویش برای دفاع از کیان این آب و خاک راهی جبهه‌های دفاع مقدس کرده بود، پیدا شدن نشانه‌ای هر چند کوچک از فرزند جاویدالاثرش شاید تنها آرزویی باشد که در دل دارد.

بسیاری از پدران و مادران شهدا با این آرزو چشم از دنیا بستند و فرصت دیدار دوباره آن‎ها  با فرزند شهیدشان به قیامت ماند، مزار شهدای گمنام تنها جایی است که برای تسلی دل داغدیده خود به آنجا سر می‌زنند و آرام می‌گیرند.

اعضای گروه‌های تفحص را گاهی رزمندگان میانسالی تشکیل می‌دهند که در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضور داشته‌اند و شهادت دیگر همرزمان خود را به چشم دیده‌اند. گاهی نیز جوانان عاشقی مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرند که در جریان تفحص برخی از آن‌ها در اثر انفجار مین جانباز یا شهید می‌شوند.

در ادامه فیلمی کوتاه و تأثر برانگیز از تفحص شهدا توسط اعضای گروه تفحص مشاهده می‌کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6760154/9081091?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما