شناسهٔ خبر: 29936638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

اردوغان: غرب چیزی برای ما نداشته و ندارد

رئیس جمهور ترکیه در نشست صنایع دفاعی ترکیه در خصوص لزوم رسیدن به استقلال و خودکفایی اظهار داشت: از غرب برای ما هیچ چیزی نیامده و نمی‌آید و همواره ما را از در برگردانده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست صنایع دفاعی ترکیه در خصوص لزوم رسیدن به استقلال و خودکفایی اظهار داشت: از غرب برای ما هیچ چیزی نیامده و نمی‌آید و همواره ما را از در برگردانده‌اند. از شریک راهبردیمان یک هواپیمای بدون سرنشین می‌خواهیم، می‌گویند امروز برو و فردا بیا، حتی اجازه کرایه کردن آن را هم نمی‌دهند و همه حرفشان این است که کنگره اجازه نمی‌دهند.

اردوغان ادامه داد:، اما خودمان در راه هواپیما‌های بدون سرنشین، سرنشین‌دار، بدون سلاح و مسلح راه زیادی را پیموده‌ایم و پیشرفت زیادی حاصل شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست صنایع دفاعی ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵۰ طرح به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را دنبال می‌کنیم. هلی کوپتر‌های قدرتمندی ساخته‌ایم و می‌سازیم و در مسیر ساخت جنگنده نیز تلاش خود را بی وقفه دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه از یک بحران انسانی بزرگ در ادلب جلوگیری کردیم، عنوان کرد: نوبت به عملی کردن تصمیمان در پاکسازی شرق فرات از تروریست‌ها رسیده است. هدفمان نیرو‌های نظامی آمریکایی نیست بلکه تروریست‌ها را پاکسازی خواهیم کرد و این عملیات ظرف چند روز آینده انجام خواهد گرفت.

تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما