شناسهٔ خبر: 29936636 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال:

76 درصد واجدین شرایط درقم کارت هوشمند ملی دریافت کردند

قم - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قم گفت: از مجموع 890 هزار واجدین شرایط صدور کارت هوشمند ملی در این استان تاکنون 76 درصد برابر با 645 هزار و 385 تن کارت خود را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خلیل مرادی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال و رصد جمعیت قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: 17 هزار و 305 کارت هوشمند آماده برای تحویل نیز وجود دارد که متقاضیان تا به حال برای دریافت آن اقدام نکردند.
وی تعداد کارت های هوشمند در حال صدور را نیز 38 هزار و 195 قطعه ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در استان شهروندان هر چه سریعتر به دفاتر پیشخوان و محل های تعیین شده در داخل شهر و بخش های تابعه جهت تحویل کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
وی کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و گفت: در این کارت کلیه اطلاعات را می توان بارگذاری و به عنوان یک کارت چند منظوره از آن استفاده نمود.
مرادی گفت: در حال حاضر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از پیشگامان ارائه خدمات از طریق کارت های ملی هوشمند به شمار می آید و با استقرار تجهیزات مورد نیاز در دفاتر اسناد رسمی قم این امکان فراهم خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش هفت درصدی ثبت ولادت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان نسبت به مشابه سال گذشته افزود: میزان مرگ و میز نیز در همین مدت یک درصد بیشتر از سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در میان نوزادان پسر متولد شده اسامی علی و امیر علی و همچنین دختران متولد شده نیز فاطمه زهرا و زینب بیشترین فراوانی را دارند.
مرادی با بیان اینکه آمار ثبت وقایع حیاتی با آمار وقوع وقایع حیاتی متفاوت است، گفت: گاهی ثبت یک واقعه حیاتی مدت ها بعد از وقوع انجام می شود، و بر همین اساس ثبت ازدواج از ابتدای امسال تا پایان آبان 9 درصد کاهش و همچنین 83 مورد طلاق نیز ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: میزان وقوع طلاق در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل نیز پنج درصد کاهش داشته است.
7403/ 6133/

نظر شما