شناسهٔ خبر: 29936419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

اهواز، با حضور صبحگاهی شما زیباتر می شود!!

هوای صبح خنک، پاک و آرامش بخش است و شادابی، نشاط و انرژی ما را افزایش می دهد. با وقتی که برای انجام ورزش صبحگاهی بویژه در هوای آزاد می گذاریم، می توانیم دانشجو، همکار، دوست، همسر و در کل انسان بهتری شویم و خودمان را برای داشتن یک روز عالی و سرشار از انرژی آماده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایپنای خوزستان، منطقه خوزستان، گسترش زندگي شهري و فرهنگ آپارتماني، اگر چه از بسياري از جهات موجب رفاه و آسايش بیشتر بشر امروزی شده، اما از طرف ديگر با کاهش تحرک و فعاليت بدني همراه بوده و همین امر سلامت جسماني و آمادگي قلبي – عروقي انسان را تحت تأثير قرار داده است. انسان امروزي به واسطه ي فقر حرکتي، در معرض ابتلا به بيماري هايي مانندافزايش فشار خون، افزايش چربي و و عوارضي چون چاقي، تغيير شکل وضعيتي استخوان ها، ضعف عضلاني و ضعف عمومي در مقابله با انواع بيماري ها قرار گرفته است.

بیدار شدن در ساعات اولیه صبح برای ورزش کردن شاید برای عده ای سخت باشد، اما کافیه فقط به این سؤال پاسخ دهید که سلامتی شما در اولویت های زندگی شما است؟ در طول روز یا حتی هفته، چقدر برای آن وقت می گذارید؟ آیا می دانید بدن شما هم حقی بر گردن شما دارد که باید آن را به شکل مطلوبی ادا کنید تا بتوانید با خیالی آسوده زندگی کنید؟ وقتی ورزش صبحگاهی را شروع می کنید، متوجه خواهید شد که ورزش وقت گیر نیست، بلکه وقت ساز است.
یاده روهای اکثر پارک های اهواز مناسب ورزش صبحگاهی نیست  
یکی از بانوان اهوازی در گفت و گو با خبرنگار ایپنای خوزستان در رابطه با شروع زمان فعالیت خود در ورزش صبحگاهی اظهار کرد: حدود ۹ سال است که ورزش صبحگاهی انجام می دهم.   
وی در ادامه گفت: آپارتمانی نشینی، مهم ترین دلیل ما برای شروع ورزش صبحگاهی و تداوم آن است که خوشبختانه طی این سال ها تأثیر شگرف آن را روی سلامت جسم و روان خود به وضوح مشاهده کردیم.
وی در رابطه با چگونگی امکانات پارک های سطح شهر اهواز برای پرداختن به ورزش صبحگاهی گفت: پیاده روی پارک میثاق گلستان که  چندین سال است در آن ورزش می کنیم متأسفانه علی رغم درخواست های مکرر و البته بازدید مسئولان، کیفیت لازم را ندارد و مستعد آسیب دیدن کسانی که روی آن پیاده روی می کنند و یا می دوند را دارد، در واقع صرفاً به دلیل علاقه ما به ورزش کردن است که همچنان به این پارک می آییم.
یکی دیگر از شهروندان اهوازی  (آقای باوی) در گفت و گو با خبرنگار ایپنای خوزستان اظهار کرد: مدت شش سال است که به ورزش صبحگاهی می پردازم. پیش از این هم ورزش می کردم اما بنا به توصیه پزشکان، هم چنان به آن ادامه دادم چون ورزش را بهترین دارو برای سلامتی می دانند.
وی بیان کرد: من فقط سه ماه ورزش را کنار گذاشتم که همین امر، انسداد عروق را برای من به دنبال داشت.
باوی در ادامه گفت: باید برای سلامتی خود ارزش قائل باشیم تا بتوانیم برای ورزش بویژه ورزش صبحگاهی وقت بگذاریم. همانطور که پیشتر، حسین رضازاده؛ قهرمان ارزنده کشورمان گفت، قهرمان واقعی کسی است که بتواند، صبح پتوی چهارصد گرمی را از روی خود بلند کرده و خود را برای ورزش کردن آماده کند.     

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی شهید چمران اهواز در این زمینه به خبرنگار ایپنا گفت: باید به ورزشی بپردازید که بتوانید تعامل خوبی با آن برقرار کنید.
دکتر مسعود نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار ایپنای خوزستان، اظهار کرد: بر اساس مطالعات متعددی گه در زمینه ورزش داشتم، خود بدن هر شخصی، می تواند مناسب ترین جواب را به این سؤال که بهتر است چه موقع از روز ورزش کنیم، بدهد چون خود بدن بهترین بیان کننده شاخص نیازهای خودش است.
هدف شما از ورزش کردن چیست؟
این مدرس دانشگاه افزود: طبیعتاً مهم ترین هدف برای هر کسی از ورزش کردن، سلامتی است اما نیاز است هر کس بجز هدف سلامتی، اهداف مهم دیگر خود از ورزش کردن را بیان کند….

برچسب‌ها:

نظر شما