شناسهٔ خبر: 29936400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

500 میلیارد ریال طلب پیمانکاران راه وشهرسازی زنجان تهاتر شد

زنجان – ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون 500 میلیارد ریال از مطالبه پیمانکاران این اداره کل به صورت تهاتر انجام شده که کل طلب آنها حدود 800 میلیارد ریال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود بیات منش روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت 28 آذر هفته حمل و نقل افزود:
امسال در ظرفیت بودجه تهاتر بانکی و مالیاتی پیش بینی شد که بیش از 80 درصد مطالبات را تهاتر کردیم که پیمانکاران از بانک وام دریافت کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: کل قراردادها برای اجرای 6 طرح ملی و توسعه راه های روستایی هفت هزار 500 میلیارد ریال با پیمانکاران راهسازی قرارداد دارد که رقم بزرگی است، اعتباری که در دست داریم 500 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: از مهمترین مباحثی که وظیفه داریم آنرا محقق کنیم جذب اعتبارات ملی است و از طرفی نیز این منابع برای پروژه ها کم است.
این مسئول با تاکید بر اینکه به دنبال رهکارهایی برای جذب منابع مالی هستیم و در این باره اقدامات قابل توجهی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای 2 طرح بزرگراهی موافقت اصولی ماده 56 فایناس داخلی را اخذ کردیم و از نیز شرکت ساخت فراخوان جذب سرمایه گذاررا داده و منتظر تحقق این مهم هستیم.
وی اعلام کرد: ارزش جاده های این استان 90 هزار میلیارد ریال است که این مهم سرمایه بزرگی به شمار می رود و برای هر شهروند زنجانی 90 میلیون ریال راه داریم.
مدیرکل راه و شهرستازی استان زنجان تاکید کرد: وظیفه نگهداشت این سرمایه مهم است که این اداره کل با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای این مهم تلاش می کند.
بیات منش ادامه داد: در توسعه زیر ساخت حمل و نقلی طرح مهم و ملی داریم که سه مورد از آن مربوط به بزرگراه ها و سه طرح دیگر نیز برای توسعه راه های اصلی است.
وی با تاکید بر اینکه در بخش بزرگراهی در استان زنجان ضعیف هستیم، اظهار داشت: در کشور 16 هزارکیلومتر و در استان 113 کیلومتر از این نوع مسیرهای ارتباطی را داریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه همیشه باید مطالبه گر باشیم که در حوزه حمل و نقل باید شاخص های ما 2 درصد باشد در حالیکه این استان در شاخص های جمعیت و مساحت 1.3 دهم است و این مهم ظرفیتی به شمار می رود که نباید از آن غافل شویم.
بیات منش تاکید کرد: اعتباراتی که به دنبال آن هستیم باید به سمت 2 رصد سهم باشد و با لحاظ این سهم باید الان 320 کیلومتر بزرگراه می داشتیم که با تکمیل سه طرح ملی بزرگراهی در استان به این رقم خواهیم رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای اجرای 2 طرح ملی نیز به دنبال ساخت مشارکتی با بخش خصوصی هستیم که اقدامات اولیه آن انجام شده و که با تفاهم نامه نهایی مجوز آن از دولت اخذ می شود.
بیات منش با اشاره به اینکه 2 پروژه ملی را نیز به سمت ماده 19 برده ایم، ادامه داد: این ماده جدید به ظرفیت تامین منابع اضافه شده که در قالب خرید خدمت انجام می شود به نحوی که بخش خصوصی بسازد و به ازای هر تردد دولت عوارض را پرداخت کند.
وی یادآوری کرد: در حوزه راه روستایی جزو اولین استان ها بودیم که بر اساس برنامه پنجم توسعه ساخت و آسفالت راه برای روستاهای بالای 50 خانوار تمام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید همه روستاهای بالای 20 خانوار از راه روستایی برخوردار باشند که در این حوزه 355 کیلومتر راه در این بخش داریم که از این میزان 270 کیلومتر طی چهار منطقه پیمان سپاری و در دست اجراست که سه ساله به پایان خواهد رسید.
اعتقاد باید بزرگراه ها در اولویت باشند.
9505/8068

نظر شما