شناسهٔ خبر: 29936359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وحشت فزاینده صهیونیستها از عملیات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المنار، عملیات جدید ضد صهیونیستی فلسطینیان در شهرک صهیونیست نشین عوفرة در کرانه باختری و ناتوانی رژیم صهیونیستی از شناسایی عاملان این عملیات ، شهرک نشینان صهیونیست را شدت وحشت زده و شکست و ناکارآمدی سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نمایان کرده است.

نگرانی صهیونیستها از افزایش موج حملات ضد صهیونیستی فلسطینان در کرانه باختری به ویژه پس از عملیات عوفره به شدت افزایش یافته است . آنچه نگرانی های فرماندهان صهیونیست را بیش از پیش افزایش داده این است که این عملیات در زمره رشته عملیاتی است که در آن از سلاحهای گرم استفاده می شود .
در همین حال محافل امنیتی صهیونیستی ، این مسأله را شاخص و علامتی دال بر آن می دانند که اینگونه عملیات ممکن است علیرغم تلاشهای گسترده سازمانهای اطلاعاتی و ارتش اشغالگر برای خنثی کردن آن ، با ابعادی دقیق تر ، سازماندهی شده تر و گسترده تر انجام گیرد .
الون بن دیوید تحلیلگر نظامی صهیونیست در این باره به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در این عملیات دو فرد نقابدار و خرابکار شرکت داشتند که کشف هویت آنها از طریق دوربینهای کار گذاشته شده در منطقه امکان پذیر نیست. اغلب این هسته ها، هسته های محلی هستند که با فرماندهان نیز در ارتباط نیستند تا بتوان آنها را شناسایی کرد.
در همین خصوص آویگدور لیرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: در همین لحظه ای که من اینجا ایستاده ام و صحبت می کنم عناصر گروه حماس به تولید موشک و تشکیل هسته های تروریستی در کرانه غربی ادامه می دهند و پرواضح است که ما به دستمال کهنه ای تبدیل شده ایم که هیچ ارزشی نداریم .
محافل صهیونیستی از عملکرد سازمانهای امنیتی خود برای جلوگیری از این گونه عملیات و شناسایی عاملان آن که در مناطق فلسطینی از جلوی دیدگان به دور هستند ؛ سخت ناامید شده اند .رام بن باراک نائب رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، در این باره گفت: اکنون سئوال مطرح این است که ما چگونه نتوانسته ایم عامل عملیات برکان (آتشفشان) و عملیات عوفره را بازداشت کنیم. ارتش و سازمانهای امنیتی تلاشهای زیادی برای جلوگیری از اجرای اینگونه حملات انجام داده اند اما متأسفانه این اتفاق افتاده است و ارتش همیشه در جلوگیری از این گونه عملیات موفق نبوده است .
ایتان داگونت هماهنگ کننده سابق ارتش اشغالگر در کرانه غربی دراین خصوص گفت: این حمله در یک منطقه مرکزی رخ داد که در واقع یکی از اهداف مورد نظر برای حمله است. به نظر من این حمله متفاوت از آن چیزی است که ما ظرف ماههای اخیر در کرانه غربی شاهد آن هستیم. خطر بزرگتر تیراندازی در راهها است و عملیات با سلاح سرد نیز مزید بر علت شده و نوعی احساس ناامنی نزد شهرک نشینان ایجاد کرده است. رؤسای ستاد ارتش و شاباک رژیم صهیونیستی اخیرا درباره احتمال انفجار اوضاع در کرانه غربی درپی نبود چشم اندازهای سیاسی پیش روی فلسطینیان و تأثیرپذیری کرانه غربی از تحولات نوار غزه هشدار داده بود .

نظر شما