شناسهٔ خبر: 29936343 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فدراسیون درگیر حاشیه شود، از کار روزمره اش می ماند

داورزنی: صمد و حدادی هم موافق حضور جوانان هستند/ حرکت در حاشیه باعث آسیب به فوتبال می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان در حالی از جوان گرایی تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین صحبت کرد که ظاهرا اطلاع دقیقی از سن بازیکنان حاضر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در این مجمع اظهار داشت: بسکتبال دوران پوست اندازی را سپری می کند و باید نسل جدیدی بیاید و جایگزین شود. نباید انتظار داشت که همان اول نتیجه بگیرند و نیاز است که فرصت داده شود. از شاهین طبع سرمربی تیم ملی هم تشکر می کنم که جرات کرد و جوانان را مقابل فیلیپین قرار داد و تیم پیروز شد.
وی در مورد مشکلات تیم ملی بسکتبال گفت: باید در برخی مواقع هزینه اقدام ها و تصمیمات خود را بدهد و تیم ملی را نمی توان معطل کرد. بازیکنانی از المپیک 2008 بودند و از آنها تقدیر می کنیم اما نیاز است روی جوانان هم سرمایه گذاری کرد که خودشان را نشان دهند.
 وی که ظاهرا آمار اشتباهی را از حضور جوانان در تیم ملی مقابل فیلیپین دریافت کرده است و اطلاع دقیقی از سن بازیکنان نداشته، ادامه داد: بسکتبال ما این شرایط را دارد که به المپیک برود و در آسیا نیز حرف اول را بزند و ما هم قول می دهیم که حمایت کنیم و طبیعی است که طباطبایی هم باید تلاش بیشتری را انجام دهد. اگر می خواهیم حرف برای گفتن در جهان داشته باشیم چاره جز این نداریم که با کشورهای مطرح دنیا کار کنیم و تجربه بگیریم، نباید دیدگاه مان آسیا و غرب آسیا باشد. باید با اروپایی ها تعامل داشته باشیم و در تورنمنت ها شرکت کنیم، اینها کمک می کند که جوانان ما روز به روز شرایط بهتری را سپری کنند.
معاون قهرمانی وزارت ورزش تاکید کرد: اعتقاد من این است که ایران باید در رشته هایی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال باید در المپیک حضور داشته باشد.
وی با اشاره به حواشی گفت: اگر فدراسیون بخواهد به حواشی رسیدگی کند و ببیند این سایت و آن سایت چه خبری زده‌ است، به کارهای روزمره اش نمی رسد. 

داورزنی همچنین پس از پایان مجمع در بین خبرنگاران عنوان کرد: پس از مدت‌ها مجمع بسکبتال برگزار شد و گزارش سالانه ارائه شد. بسکتبال از جمله رشته‌هایی است که اهمیت زیادی دارد و حضور موفق تیم ۳ نفره و ۵ نفره در بازی‌های آسیایی بیانگر این است که باید این رشته بیش از پیش حمایت شود. بسکتبال قهرمان آسیا بوده و مردم این انتظار را دارند که باز هم به المپیک برود و قهرمان آسیا شود. این انتظار را هم خود بسکتبالی‌ها ایجاد کردند. البته این موضوع مشروط به آن است که پوست‌ اندازی صورت بگیرد و جوانان پرورش پیدا کنند.

وی عنوان کرد: از تک تک بازیکنانی که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم، اما می‌طلبد که فدراسیون برای جایگزینی آنها تلاش کند. همان‌طور که در بازی با فیلیپین این اتفاق را دیدیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه فدراسیون بسکتبال با مشکلات مالی برای اعزام‌ها مواجه است، گفت:‌ وزارت ورزش سعی کرده برنامه‌های رسمی فدراسیون را پوشش دهد و تیم‌های ما لنگ اعزام‌ها نباشند. درست است که این فدراسیون دچار تنگناست اما اجازه نمی‌دهم چیزهایی که تیم ملی نیاز دارد روی زمین بماند و اعزام‌ها ناقص صورت بگیرد.

داورزنی تأکید کرد: باید تحرک جدی‌تری را در بسکتبال شاهد باشیم. سعی وزارت ورزش هم این بوده که برنامه‌های فدراسیون‌ در رده‌های پایه آسیبی نبیند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با شرایطی که تیم ملی دارد و قدرت‌هایی که در آسیا حضور دارند، ‌رسیدن به المپیک شدنی است یا خیر، گفت: غیرممکن نیست. ما هم تلاش می‌کنیم از برنامه‌های فدراسیون برای المپیک ۲۰۲۰ حمایت کنیم. در ستاد عالی بازی‌های المپیک هم برنامه‌ریزی کردیم تا رشته‌هایی که کسب سهمیه المپیک می‌کنند و مدال آور هستند در اولویت باشند و هر آنچه لازم است را سعی می‌کنیم فراهم کنیم و مشکلی نباشد.

داورزنی در مورد اینکه ستاره‌ها از تیم ملی بسکتبال حذف شده‌اند، عنوان کرد: من، حدادی و صمد نیکخواه را از ۱۸-۱۷ سال قبل می‌شناسم اما باید بپذیریم که به جوان‌ها هم فرصت داد و همه تکیه تیم ملی روی بازیکنانی مانند صمد و حدادی نباشد. البته مطمئنا آنها حذف نشدند، یکی در آمریکا بوده و دیگری به چین سفر کرده بود. خود آنها هم دوست دارند به جوان‌ها فرصت داده شود و دلسوز قصه هستند و هرجا که تیم ملی به آنها احتیاج داشته مانند یک سرباز به مملکتشان خدمت کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: صمد، حامد و ارسلان کاظمی سرمایه‌های بسکتبال ما هستند و همه باید کمک کنیم که مشکلاتی که در بیرون وجود دارد، باعث استفاده ابزاری از بازیکنان نشود. باید کمک کنیم که همدلی بیشتر شود و دامن زدن به اختلافات کار را بدتر می‌کند.

داورزنی در پایان در مورد اختلافات برانکو و کی‌روش در آستانه جام ملت‌ها گفت: باید اجازه دهیم آرامش حاکم باشد تا تیم ملی با قدرت در جام ملت‌ها حاضر شود. حرکت در حاشیه فقط باعث آسیب به تیم ملی می‌شود.

انتهای پیام/س

نظر شما