شناسهٔ خبر: 29936342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبیین اسلام ناب؛ رویکرد اصلی سازمان تبلیغات

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی با بیان این جمله از رهبر انقلاب اسلامی که در شرایطی از انقلاب قرار گرفته‌ایم که مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند، گفت: با تبیین درست اسلام ناب، مردم باید به این تصمیم برسند.

صاحب‌خبر -

با تبیین اسلام ناب مردم ایستادگی می‌کنند
به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز 21 آذر ماه در نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع «معارفه مدیران و انتصابات جدید و همچنین تبیین برنامه‌ها و رویکردهای سازمان» که در مجموعه فرهنگی نور استان قم برگزار شد، از اهمیت جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در دین اسلام خبر داد.

وی با بیان جایگاه مهم سازمان تبلیغات در دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اشاره به حکم ایشان بیان کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات یکی از مهم ترین رویش های انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان تبلیغات اظهار کرد: در کلام امام خمینی(ره) آمده‌است که اسلام، دین افراد مجاهدی است که به دنبال حق و عدالت هستند و هم‌چنین دین کسانی است که در راه استقلال و آزادی مجاهدت می کنند لذا در فرمایش ایشان داریم که همان‌طور که مردم انسان های غریب را نمی شناسند، اسلام را هم نمی شناسند.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین و عرضه اسلام ناب به مردم را از وظایف اصلی سازمان می دانند لذا وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تبیین همین اسلام است.


رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه اساس برنامه راهبردی دین تبیین است، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر ما غفلت و کوتاهی کنیم سیلی خواهیم خورد؛ اولین دغدغه امام اسلام ناب، اسلام ظلم ستیز، اسلام عدل و قسط و اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است.

وی ادامه داد: در مقابل این اسلام، اسلام آمریکایی قرار دارد؛ یعنی اسلام تشریفاتی، اسلامی که با همه ظلم ها می سازد لذا وظیفه سازمان تبلیغات تبیین این اسلام ناب است و باید برای تبیین اسلام ناب تلاش کنیم و هم‌چنین تفاوت اسلام انقلابی و اسلام غیرانقلابی را تبیین کنیم.

رییس سازمان تبلیغات با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«نمی گویم اهمیت سازمان تبلیغات بیشتر شده، بلکه چندین برابر شده»، گفت: ما کاری به جز تبیین اسلام ناب نداریم و باید در این امر تفاوت و ارتقا ایجاد شود. اما چه ارتقا و تفاوتی؟

وی افزود:  ما در جایگاه طلبگی وظیفه مان هدایت انسان و پیشبرد اهداف انقلاب است لذا ما اینجا باید چه کارهایی را اولویت قرار داده و انجام دهیم؟ جای طرح و پاسخ دادن به این سوال ها همین جلسات است.

حجت‌‎الاسلام قمی با بیان این جمله از رهبر انقلاب اسلامی که در شرایطی از انقلاب قرار گرفته ایم که مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند، گفت: طبق فرموده امام خمینی(ره)« مردم ما مردم خوبی هستند و اگر اسلام ناب به درستی عرضه شود، مردم می ایستند» و با تبیین درست اسلام ناب مردم باید به این نتیجه برسند، تصمیم بگیرند که بایستند.

وی ضمن بیان این‌که امام خمینی‎(ره) عمیقا به مردم سالاری دینی معتقد است، گفت: مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردم سالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه اش باید این باشد که اراده های مردم نیرومند تر شود تا مردم مقاومت کنند و بایستند و به نظر من ارزیابی عملکرد مدیران سازمان نباید بر اساس تعداد کلاس ها و منبرهایی که تشکیل داده اند بررسی شود، بلکه ارزیابی به نتیجه و ثمره است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جریان تبلیغی کشور باید تفاوت و پیشرفت ایجاد شود، تصریح کرد: تا سال گذشته ما در صنعت نانو در جهان پنجم بودیم و الان در مقام چهارم هستیم اما در بحث تبلیغ به چه میزانی پیشرفت داشته ایم؟ برداشت بنده حقیر این است که این تفاوت باید ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما