شناسهٔ خبر: 29936225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

طرح قطار سریع والسیر اصفهان - تهران هرچه زودتر اجرایی شود

اصفهان- ایرنا- استاندار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر اجرای طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان که در شهرستان برخوار برگزار شد، با اشاره به طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران افزود: این طرح باید هرچه زودتر اجرایی و کار کارشناسی در مورد محل ایستگاه های آن انجام شود.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.
این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.
خاطرنشان می شود، معاون اول رئیس جمهوری 12 تیر سال گذشته در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.
استاندار اصفهان با بیان این که کندی پیشرفت طرح قطار اصفهان - تهران به ضرر استان و کشور است اظهارداشت: در صورتی که احداث این طرح به دلیل اعتراض به نحوه عبور از شهرستان برخوار به بیش از چهار سال بطول انجامد، از فاینانس طرف چینی محروم خواهد شد.
سود اعتبار این طرح از محل فاینانس هشت درصد است که در صورتی که ساخت طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران از این مدت بیشتر شود، سود بازپرداخت اعتبار ارزی اختصاص یافته افزایش پیدا خواهد کرد.
رضایی مهمترین اقدام در استان را تامین آب برشمرد و افزود: تامین آب اولویت اول استان است و پس از آن باید در مورد نحوه تقسیم و تخصیص آب تبادل نظر شود.
وی با بیان اینکه لزوم تصفیه پساب بر هیچ کس پوشیده نیست، یادآور شد: تصفیه پساب، اجرای سد تونل سوم کوهرنگ و سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رضایی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: 33 دستگاه متولی کار فرهنگی هستند اما هنوز هم اشکالات و آسیب های فرهنگی در جامعه وجود دارد که باید بررسی و آسیب شناسی بیشتری در این زمینه انجام شود .
وی اضافه شدن ورزشگاه ها و فرهنگسراها را مطلوب خواند و افزود: نباید همیشه منتظر امکانات، پول و بودجه باشیم بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ بهره مند شویم.
رضایی به در خواست نمایندگان مجلس مبنی بر ساخت مدرسه اشاره کرد و افزود: مذاکرات لازم با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مورد ساخت مدرسه انجام و موافقت وی جلب شده است.
وی با اشاره به مشکلات و محدودیت های موجود در کشور، اظهارداشت: استکبار جهانی تمام قد به میدان آمده و جنگ امروز ایران با دشمنان جنگ اقتصادی است.
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن پافشاری بر استعفای خود خواستار حمایت مدیران استان از آنان شدند و مواردی را در مورد اصلاح نگرش نسبت به شهرستان ها، اصلاح زیرساخت های اداری شهرستان، لزوم اجرای مصوبات جلسات قبل و اصلاح خط قطار سریع السیر مطرح کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شهرستان شاهین شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه های بیابانزدایی و کاشت نهال، ساماندهی معادن شهرستان و رسیدگی به مشکلات نواحی صنعتی برخوار و رونق گردشگری بویژه صنایع دستی با ایجاد بازارهای نمایشگاهی تاکید کرد.
استاندار اصفهان در بدو ورود به شهرستان برخوار ، با حضور در گلستان شهدای همیشه جاوید شهر دولت آباد، نسبت به مقام شامخ شهیدان سرافراز ادای احترام و مرقد مطهر امامزادگان ابراهیم و اسماعیل ابن موسی کاظم ( ع) را زیارت کرد.
جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان روز چهارشنبه در فرمانداری شهرستان برخوار برگزار و مسائل و مشکلات فراروی این شهرستان بررسی شد.
استان اصفهان دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه می باشد.
7150 /6026/

نظر شما