شناسهٔ خبر: 29936193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با ایرنا:

خسارت سیل به منازل مسکونی در لرستان جبران می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جبران خسارت های وارده به زیرساخت ها و منازل مسکونی شهرستان دوره چگنی استان لرستان در سیل اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نجار روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سیل اخیر علاوه بر آسیب‌هایی که به منازل مسکونی مردم وارد شد، تأسیسات، جاده‌ها، پل‌ ها و زیرساخت ‌های آب، برق و گاز نیز خسارت دیدند.
وی ادامه داد: به دلیل حضور معاون اول رئیس جمهوری در کرمانشاه و فراخوانده شدنم از سوی ایشان، اهداف و برنامه های تعیین شده در سفر اول به استان لرستان تامین نشد و به همین منظور بار دیگر به این استان سفر کردم.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بازدید از ساحل رودخانه، شهرستان های دوره و چگنی و برخی روستاها و همچنین ارزیابی عملکرد دستگاه های متولی در خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از جمله برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: بعد از بازدید ها و برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان های دوره چگنی، گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی به‌همراه درخواست‌ها جمع بندی و اطلاع وزیر کشور خواهد شد.
نجار اضافه کرد: شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، معاون عمرانی و دیگر مسئولان استانی در شهرستان دوره چگنی از برنامه های دیگر این سفر است.
وی اضافه کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که به حریم رودخانه تجاوز نکنند و در مناطقی که احتمال بروز حوادث است مستقر نشوند. متاسفانه بسیاری از حریم رودخانه تصرف شده و ساخت و ساز در آن انجام گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به وقوع سیلاب های اخیر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته میزان بارش ها در آبان و آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته که این امر توجه ویژه مردم ساکن در نقاط سیل خیز و مسئولان محلی را می طلبد.
اجتمام *7029 * 3063

نظر شما