شناسهٔ خبر: 29936045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مشکلات زیادی در مسیر تولید نان از مزرعه تا سفره وجود دارد

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: مشکلات عدیده‌ای در تولید نان کشور وجود دارد که مهم‌ترین آن کیفیت گندم، استفاده از جوش‌شیرین و نمک در پخت نان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهریار مستوفی در جلسه شورای سیاست‌گذاری آرد و نان کرمانشاه، ابراز داشت: مشکلات بسیاری بر سر راه تولید نان از مزرعه تا سفره وجود دارد که مرغوب نبودن گندم، نحوه نگهداری در سیلوها و استفاده از جوش‌شیرین و نمک زیاد در پخت نان ازجمله این موارد هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی متولیان این حوزه به‌خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند اما این زنجیره نظارتی ازهم‌گسسته است و مشکلاتی نیز دارد ما باید چالش‌های پیشرو را یکی‌یکی از سر راه برداریم تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.

عمده آسیب نان کشور، جوش‌شیرین و نمک زیاد است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه نان غذای اصلی مردم محسوب می‌شود و مردم کشور ما بیشترین انرژی موردنیاز بدن خود را از این ماده غذایی تأمین می‌کنند، توجه به کیفیت آن امری بسیار مهم محسوب می‌شود.

مستوفی با اشاره به هزینه‌های سنگینی که دولت در این راه متحمل می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه ضایعات نان در کشور ما بسیار زیاد است و این مورد به عدم کیفیت مطلوب نان برمی‌گردد و برخی از دستگاه‌های پخت نان در کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند، همچنین در برخی از سیلوها شرایط اصولی نگهداری گندم رعایت نمی‌شود.

نظر شما