شناسهٔ خبر: 29935863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهمنامه خادم یاری بین آستان قدس و قوه قضاییه امضا شد

مشهد- ایرنا- تفاهمنامه خادم یاری بین آستان قدس رضوی و قوه قضاییه طی مراسمی با حضور مسئولان این آستان و معاون فرهنگی قوه قضاییه در مشهد امضا شد.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی قوه قضاییه در این مراسم گفت: اقدامات فرهنگی باید در عمل به منصه ظهور برسد لذا این معاونت تلاش می کند تا با بزرگداشت شعائر دینی و ملی در جهت بهداشت اخلاقی و تاثیر مثبت بر روح افراد، همگان را به انجام عمل خیر هدایت کند.
دادگستری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از حجت الاسلام هادی صادقی گزارش داد: با وجود بارگاه امام هشتم(ع) در مشهد، ارتباط معنوی که با این امام همام برقرار می شود می تواند منشا اثر بسیار خوبی در جهت خدمت به محرومان و گسترش عدالت در جامعه باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در زمینه بسط فرهنگ اسلامی- ایرانی نیازمند جهاد همگانی هستیم.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: یکی از بهترین اقدامات تولیت آستان قدس 'طرح خادم یاری' است تا در این چارچوب تمام افراد متخصص در سراسر کشور بتوانند بخشی از اوقات خود را در خدمت این آستان مقدس باشند.
وی در ادامه همچنین گفت: همه تلاشها در قوه قضاییه در جهت خدمت بهتر به مردم ساماندهی شده و قضات و کارکنان اداری دارای شرایط ویژه ای برای این خدمت هستند. تمامی تلاش ما در مجموعه قضایی ارائه خدمات مطلوب به مراجعان توأم با تکریم است. بر این اساس کمیته های مختلف تخصصی در حال فعالیت برای تحقق این امر مهم هستند.
او به هجمه های بی امان دشمنان به نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: امروز دستگاههای حاکمیتی از جمله قوه قضاییه در نوک پیکان این حملات قرار گرفته اند و معدود افرادی ناآگاه نیز با دشمن همصدا می شوند که جای تامل و تاسف دارد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد فروتنی به عنوان معاون فرهنگی دادگستری خراسان رضوی و محمدحسین درودی به عنوان قاضی و دبیر کمیته بررسی و اظهارنظر ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری، معرفی شدند.
پیرو حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید معظم له بر توسعه خدمات این آستان به زائران و مجاوران به ویژه مستمندان و مستضعفان، عموم علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی می توانند در چارچوب مشارکت در 'طرح خادمیاری رضوی' از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان در شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی، اقدام کنند.
7505/1858

نظر شما