شناسهٔ خبر: 29935263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راهپیمایی فضانوردان روس در ایستگاه فضایی بین المللی

دو فضانورد روس در تلاش برای حل رمز و راز مرتبط با یک حفره کوچک در اطراف یک فضاپیمای پهلو گرفته در ایستگاه فضایی بین المللی، راهپیمایی فضایی انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، دو فضانورد روس روز سه شنبه در تلاش برای حل رمز و راز مرتبط با یک حفره کوچک در اطراف یک فضاپیمای پهلو گرفته در ایستگاه فضایی بین المللی، راهپیمایی فضایی انجام دادند.آژانس فضایی روسیه روسکاسموس Roscosmos این موضوع را رد کرد که یک نقص مرتبط با فراینده ساخت این فضاپیما سبب ایجاد حفره ای دو میلی متری شده است که در ماه اوت در کپسول روسی سایوز پیدا شد، اما ناسا در تلاش برای رفع گمانه زنی ها در ارتباط با خرابکاری است.

راهپیمایی شش ساعته اولگ کانوننکو و سرگئی پروکوپیف از ساعت شانزده به وقت گرینویچ آغاز شد و تصاویر مربوط به آن نیز به صورت زنده پخش شد.
آنها قرار است نمونه هایی را از دیواره خارجی سایوز تهیه کنند تا بتوانند پوشش داخلی کپسول را بررسی کنند.
این حفره از ماه اوت مسدود شده بود و بدین ترتیب جلوی نشت اکسیژن گرفته شد. مقامات اعلام کردند خدمه این فضاپیما -شامل شه فضانورد آمریکایی و دو روس و یک آلمانی- هرگز در معرض خطر نبوده اند.
<div id="video-display-embed-code_2938381" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2300657/2938381?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما