شناسهٔ خبر: 29933535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تدارک آخر هفته سیما برای مخاطبان

گروه هنر ــ در پایان هفته جاری شبکه‌های‌ مختلف سیما موضوعاتی چون رشد علمی کشور، روحانیت و حمایت از کالای ایرانی را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی؛ «آنجا که زاده شدم»، «چشمتو ببند»، «جاده لغزنده است»، «در انتظار صبح»، «مسافر ری»، «زاینار»، «خواستگاری»، «سرب» و ... پنج‌شنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ آذر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
شبکه یک سیما
فیلم تلویزیونی «آنجا که زاده شدم» به کارگردانی مسعود آب‌پرور، جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ نوید شایان دانشمند متخصص علوم سلول، در دانشگاه نیوکاسل انگلیس فعالیت می‌کند. او برای شرکت در جشنواره علمی تحقیقاتی وارد ایران می‌شود. نوید در آنجا با استقبال گرم استاد سابق خود متین روبرو می‌شود. متین از نوید که متخصص علوم سلولی است می‌خواهد برای پیشرفت تحقیقات در ایران بماند. نوید درخواست او را اجابت می‌کند با این تصمیم نوید، مهناز همسر او که به ایران آمده است حوادثی را رقم می‌زند. سام درخشانی، احمد نجفی و سولماز غنی در فیلم تلویزیونی «آنجا که زاده شدم» هنرنمایی کرده‌اند.
شبکه دو سیما
فیلم تلویزیونی «در انتظار صبح» به کارگردانی علی مهام، پنج‌شنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره فردی به نام داود است که محکوم به اعدام است. او برای فرار از زندان شروع به حفر تونلی می‌کند. شش ماه به حفر تونل ادامه می‌دهد، اما هنوز تونل به پایان نرسیده موعد حکم اعدامش سر می‌رسد. عطا و ابی که هم سلولی‌های داوود هستند کار او را پی می‌گیرند و تونل را تا انتها حفر کرده، فرار می‌کنند، اما پس از فرار در می‌یابند که محاسبات داود اشتباه بوده و آن‌ها به جای آن که سر از کوچه پشتی زندان درآورند وارد خانه‌ای می‌شوند که چسبیده به ساختمان زندان است. خانه‌ای که مربوط به روحانی زندان می‌شود. مهشید ابراهیمی و میرطاهر مظلومی در فیلم تلویزیونی «در انتظار صبح» نقش‌آفرینی کرده‌اند.
فیلم تلویزیونی «مسافر ری» به کارگردانی داوود میرباقری، پنج‌شنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم مربوط به قرن سوم هجری است که مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی(ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردانشان و مریدان امام هادی(ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین(ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می‌زند. این هجرت از نظر سیاسی بسیار پراهمیت است و عبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی(ع) به علویان ایرانی است. او در این مسافرت طولانی با خطرات و حوادث گوناگونی روبرو می‌شود. داریوش ارجمند، ویشکا آسایش و جمشید هاشم‌پور در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.
شبکه سه سیما
فیلم سینمایی «چشماتو ببند» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، پنج‌شنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید؛ شادی و پارسا که مدت‌هاست به خاطر فوت اقوامشان مراسم ازدواجشان به هم می‌خورد، تصمیم می‌گیرند تا پیرترین فرد فامیل، عمو صادق که ۱۱۰ سال سن دارد را نزد خود بیاورند تا از او تا زمان عروسی مراقبت کنند. عمو صادق که بسیار شوخ طبع و شیطان است همه را به دردسر می‌اندازد. او خود را به مردن می‌زند و و آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا جسد او را پنهان کنند و مرگ او را بروز ندهند، اما درست موقع خواندن خطبه عقد او به سر سفره عقد می‌آید. مهدی سلوکی، ملیکا شریفی‌نیا، سحر ولد‌بیگی، امیرحسین رستمی، احمد پور مخبر، رضا نیکخواه، فریبا طالبی، حلیمه سعیدی و شهین تسلیمی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.
شبکه شما
فیلم تلویزیونی «زاینار» به کارگردانی حمیدرضا لوافی، پنج‌شنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم، قصه اهالی روستای زانیار است. روستایی که اهالی آنجا هر کدامشان سر در لاک خود فرو برده‏اند و فقط به منافع خود فکر می‏‌کنند. با ورود کامران مهندس جهاد کشاورزی روستاییان بر سر یک دو راهی جدی قرار می‏‌گیرند، کامران که توسط داییش به این روستا فرستاده شده ماموریت دارد ظرف سه روز موافقت روستاییان را جهت طرح یکپارچه‏‌سازی‏، زمین‏‌های کشاورزی جلب کند. انجام این ماموریت برای کامران که آینده شغلی‏‌اش در گرو موفقیت در این روستا است، اهمیت زیادی دارد. کرم رئیس شورای روستا تلاش می‏‌کند موافقت مخالفان را جلب کند، اما تلاش او بی‏‌اثر است و آن‏‌ها کامران را تهدید می‏‌کنند کامران که ناامید شده است قصد بازگشت به کرمانشاه را دارد که با دیدن اراده برخی از روستاییان از رفتن صرف‏‌نظر می‏‌کند. ابراهیم مرادی، مریم عطیه میرزایی، سیروس بری و برومند کرانی در فیلم تلویزیونی «زاینار» هنرنمایی کرده‌اند.
فیلم تلویزیونی «جاده لغزنده است» به کارگردانی روح‌الله فخرو، جمعه ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است؛ منصور که در پی کسب روزی حلال با ماشین وانت کار می‌کند، شب، هنگام برگشت به خانه با فردی تصادف می‌کند، از ماشین که پیاده می‌شود برای دیدن محل تصادف، با دوچرخه قراضه‌ای مواجه می‌شود، منصور و خانواده‌اش سعی در پیدا کردن فرد مصدوم می‌کنند. ولی اثری از فردی که تصادف کرده باشد، پیدا نمی‌کنند، منصور به کمک خانواده‌اش در پی یافتن راه چاره برای خلاصی از این مشکل‌اند. محمد کاسبی، مینا نوروزی، مهدی امینی خواه و مریم خدارحمی در این فیلم بازی کرده‌اند.
شبکه افق
فیلم سینمایی «خسته نباشید» به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرائی، جمعه ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید؛ ماریا و رومن، زن و شوهر توریستی هستند که برای اقامتی کوتاه مدت در کرمان ساکن می‌شوند. ماریا از پنج سالگی از ایران خارج شده و حالا بعد از این همه سال، خاطرات کم رنگی از سرزمین مادری‌اش دارد. او که فرزندش مرده و در این قضیه رومن را مقصر می‌داند، هدف از این مسافرت که به اصرار رومن صورت گرفته را فراموش کردن مرگ فرزند قلمداد می‌کند، اما بعداً متوجه می‌شود اصرار رومن برای مسافرت به ایران، دیدار از منطقه کویری کلوت کرمان است. به رقم مخالفت اولیه، ماریا حاضر به مسافرت می‌شود و همراهان دیگر این سفر، لیدر گروه مرتضی و راننده‌ ون، حسین هستند. غوغا بیات، جلال فاطمی، یدالله شادمانی، رویا افشار، حسام محمودی و نگار حسن‌زاده در فیلم سینمایی «خسته نباشید» ایفای نقش کرده‌اند.
شبکه نمایش
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «طعمه» به کارگردانی فرامرز صدیقی، «مدرسه پیرمردها» به کارگردانی سیدعلی سجادی‌حسینی، «خواستگاری» به کارگردانی مهدی فخیم زاده پنجشنبه ۲۲ آذرماه از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود. همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «تنگنا» به کارگردانی علی درخشی «سرب» به کارگردانی مسعود جمعه ۲۳ آذرماه از شبکه نمایش پخش می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما