شناسهٔ خبر: 29933089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

داستان سیوهای نجاتبخش و خریدهای ثمربخش

از آلیسون تا بیرانوند؛ گلر خوب بهتر از پدر و مادر!

پرسپولیسی هایی که بازی شب گذشته ناپولی - لیورپول و سیو استثنایی آلیسون بکر را دیدند، بدون شک به یاد اختلاف سطح پست دروازه بانی در تیمشان نسبت به لیگ پانزدهم افتادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 92 بازی شب گذشته لیورپول مقابل ناپولی، میلیک مهاجم لهستانی تیم میهمان با آلیسون بکر گلر برزیلی لیورپول تک به تک شد و ضربه اش را به سمت دروازه او زد اما بکر به شکلی عجیب و غریب و با پایش توپ را مهار کرد تا نایب قهرمان لیگ قهرمانان از این مسابقات کنار نرود!

 

سیو استثنایی آلیسون در حالی رقم خورد که لیورپولی ها سال گذشته با کاریوس و مینیوله فصل کابوس واری را در پست دروازه بانی سپری کردند و در لیگ جزیره، بیشترین تعداد گل خورده را در بین 4 تیم بالایی جدول داشتند!

 

البته لیگ باتوجه به کسب رده چهارمی با خوبی و خوشی به پایان رسید اما لیگ قهرمانان داستان دیگری داشت. پسران آنفید با اتکا به مثلث ویرانگر خط حمله یکی پس از دیگری حریفان را شکست دادند و در نهایت به فینال رسیدند و فقط یورگن کلوپ، 10 بازیکن دیگر و هواداران این تیم رنج و عذاب نداشتن یک گلر شش دانگ را درک می کردند.

 

 

اما در بازی فینال، دیگر مثلث صلاح، مانه و فیرمینو نتوانستند جور اشتباهات گلر آلمانی را بکشند و ابتدا بنزما با تیزهوشی، از غفلت کاریوس در ارسال پارس استفاده کرد و گل زد. سپس گرت بیل با شوتی قابل مهار دروازه لیورپول را تهدید کرد که توپ از دست کاریوس در رفت و از خط دروازه لک لک ها گذشت تا کار این تیم در فینال به پایان برسد.

 

حالا لیورپول به جایی رسیده که خط دفاع و دروازه اش که ویرجیل فن دایک و آلیسون را در خود دارد، جور فرصت سوزی و اشتباهات عناصر خط حمله و به خصوص مانه را می کشند. این اتفاق، در فوتبال ایران نیز روی داد. سه فصل پیش پرسپولیس با تیم جذاب برانکو پا به لیگ پانزدهم گذاشت و با ارائه فوتبالی تماشاگرپسند و هجومی، پرسپولیسی ها را به قهرمانی در لیگ امیدوار کرد اما هرچه طارمی و رفقا گل می زدند، سوشا و مدافعان با اشتباهاتشان بر باد می دادند و در نهایت هم پرسپولیس با 34 گل خورده، پایین تر از استقلال خوزستان ایستاد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

 

 

پرسپولیسی ها در پایان فصل خیلی زود علیرضا بیرانوند را به ترکیب خود اضافه کردند تا کابوس اشتباهات دروازه بانی برایشان به پایان برسد. لیورپولی ها نیز همچون پرسپولیس در تابستان گران ترین و مهم ترین خرید خود را به جذب یک دروازه بان شش دانگ اختصاص دادند و حالا مثل سرخپوشان ایران ثمره این خرید بزرگ را می بینند.

 

عملکرد آلیسون بکر 75 میلیون یورویی را می توان در کنار کلین شیت های متوالی بیرانوند در لیگ شانزدهم و هفدهم قرار داد که قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد اما سیو شب گذشته او را باید گذاشت کنار مهار دیدنی ضربه سر ژاوی توسط علیرضا بیرانوند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان که پرسپولیس را به فینال آسیا رساند؛ داستان های مشابه باشگاه سرخپوش ایرانی و انگلیسی، می تواند یک الگوی مناسب برای تیم هایی باشد که هنوز به اهمیت گلر خوب پی نبرده اند و شاید بد نباشد همان مثال معروف عبدالله ویسی که گفته بود «دروازه بان خوب از پدر و مادر هم بهتر است» تکرار شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما