شناسهٔ خبر: 29932928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز 2 بخش جدید برای شهرستان اراک صادر شد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز 2 بخش جدید «داود آباد» و «قره کهریز » با تصویب هیات وزیران برای شهرستان اراک صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز چهارشنبه در نشست با نماینده تقسیمات کشوری وزارت کشور در اراک، افزود: بخش مرکزی شهرستان اراک از نظر جغرافیایی، جمعیت و تعداد روستاها گستردگی دارد و به منظور تسهیل در ارایه خدمات دستگاه های اجرایی به مردم این منطقه مراحل ایجاد 2 بخش جدید داود آباد با مرکزیت شهر داود آباد و بخش قره کهریز با مرکزیت روستای گوار به استانداری مرکزی تقدیم شد.
وی ادامه داد: پیشنهاد تفکیک این مناطق به عنوان بخش مجزا با نظر مساعد استاندار مرکزی به وزارت کشور ارایه شد که با تصویب هیات وزیران تعداد بخش های شهرستان اراک از سه بخش به پنج بخش افزایش یافت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل بخش داود آباد 24 روستا و 13 هزار نفر از جمعیت مردم شهرستان اراک تحت پوشش این بخش قرار می گیرند.
کریمی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و فرهنگی در این منطقه، ایجاد بخش داود آباد آینده روشنی را برای مردم این بخش به همراه دارد.
رئیس گروه تقسیمات وزارت کشور نیز در این نشست گفت: بازدیدها بیانگر آن است که بخش های داوود آباد و قره کهریز از نظر زیرساخت ها، جمعیت و وسعت جغرافیایی قابلیت تفکیک مجزا با عنوان بخش را دارند.
«زهرا احمدی» افزود: ایجاد این بخش ها در صورت موافقت گروه تقسیمات کشوری وزارت کشور به هیات وزیران ارایه و با موافقت هیات وزیران تعداد بخش های شهرستان اراک از 2 بخش به پنج بخش افزایش می یابد.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: پیگیری ایجاد 2 بخش جدید داود آباد و قره کهریز در این شهرستان با هدف ارایه خدمات بهتر دستگاه های اجرایی به مردم از2 سال گذشته توسط نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و این فرمانداری آغاز شده است.
«حسین بختیاری» افزود: با تصویب هیات وزیران ایجاد این بخش ها در شهرستان اراک افزایش رضایتمندی و تسهیل در ارایه خدمت به مردم بخش مرکزی این شهرستان را به همراه دارد.
وی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و تاکید وزارت کشور امید می رود که تا پیش از انتخابات سال آینده روند استقرار تشکیلات اداری آن تکمیل شود.
شهرستان اراک با 640 هزار جمعیت مرکز استان مرکزی است.
1955/6013/

نظر شما