شناسهٔ خبر: 29932879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی کردی ارسال شد

سنندج - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۱۰۱ اثر در بخش تکنوازی و گروه نوازی از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره موسیقی کُردی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، جلال قلعه شاخانی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در بخش های مسابقه و جانبی برگزار می شود، اظهارداشت: بخش مسابقه شامل آواز و نوازندگی و جانبی هم شامل گروه نوازی است.

وی با اشاره به اینکه بخش آواز و نوازندگی شامل آوازهای موسیقی کُردی، سازهای بادی، سازهای زهی و سازهای کوبه ای است، افزود: این بخش در رده های سنی ۱۴ تا ۱۷ سال، ۱۸ تا ۲۲ سال و ۲۳ تا ۲۸ سال برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بخش آوازهای موسیقی کُردی، اجرای مقام، بیت، لاوک، حیران، سیاوچمانه، آوازهای خانواده گورانی و یا دیگر آوازهای رایج در سنت موسیقایی منطقه شرکت کننده را در بر می گیرد.

قلعه شاخانی از ارسال ۸۱ اثر در بخش آواز و نوازندگی و ۲۰ اثر هم در بخش گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و یادآور شد: آثار رسیده شامل سازهای دیوان، تنبور، دوتار، تنبک، سُرنا، نرمه نای، دوزله، دهل، دایره و آواز است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و همراهی مجموعه جوان و کارآفرین کوباک برگزار می شود، بیان کرد: همکاری بخش خصوصی در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به ایجاد نشاط، طراوت و تازگی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بعد از بررسی و داوری آثار در بخش بازبینی، آثار منتخب برای بخش پایانی و مسابقه ای این جشنواره معرفی می شوند.

گفتنی است هفتمین جشنواره موسیقی کردی در دو بخش مسابقه، شامل آواز و نوازندگی و بخش جانبی شامل گروه نوازی در روزهای ۲۶ تا ۲۸ دی ماه در سنندج برگزار می شود.

نظر شما