شناسهٔ خبر: 29932714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده میرجاوه به دلیل حساسیت آن زمان بَر است/ درباره توییت کریمی قدوسی شکایتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده/ دست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم گیری درباره CFT باز است

محمد جواد جمالی نوبندگانی در رابطه پیگیری کمیسیون امنیت ملی درباره به سرانجام رسیدن لایحه CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در این باره تنها رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می توانند صحبت کند و سایر اعضا نمی توانند در این مورد اظهار نظر و یا صحبت کنند. گفتنی است در حال حاضر هیچ صحبتی در زمینه اعلام نتیجه وضعیت CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام نشده است.

صاحب‌خبر -

 

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: محمد جواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در مجلس دهم، در خصوص آخرین پیگیری های صورت گرفته برای سایر مرزبانان ربوده شده میرجاوه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در حال حاضر خبرویژه ای در این باره در دست نیست.  باتوجه به حساسیت موضوع لازم است مسئولان  با احتیاط بیشتری به پیگیری این مسئله بپردازند بنابراین مذاکرات در این زمینه اندکی به دلیل مواجه شدن با گروهک تروریستی پیچیده تر می شود.

 

وی ادامه داد: از طرفی  دست های پشت پرده ای نیز وجود دارند که برخی از دولت های منطقه آن ها را به جهت رسیدن به اهداف خود (ناامن جلوه دادن منطقه) تحریک می کنند. از سویی دیگر کشور نیز خود را موظف می داند که پیگیر وضعیت مرزبانان خود باشد به همین دلیل مذاکراتی در این زمینه با کشور پاکستان صورت گرفته است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بنده پیشتر هم عرض کرده بودم حل کردن این قبیل مسائل اندکی زمان بر است. لازم به ذکر است گروهک تروریستی جیش العدل نیز با به درازا کشیدن این موضوع به دنبال زیاد کردن فشار افکار عمومی بر روی مسئولان کشور هستند به همین جهت لازم است با آرامش بیشتری به حل و پیگیری این موضوع پرداخت تا آسیبی به مرزبانان کشور از جانب این گروهک نرسد.

 

 

جمالی در رابطه پیگیری کمیسیون امنیت ملی درباره به سرانجام رسیدن لایحه CFT  در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در این باره تنها رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می توانند صحبت کند و سایر اعضا نمی توانند در این مورد اظهار نظر و یا صحبت کنند.

 

 

نماینده مردم فسا در مجلس دهم همچنین در خصوص اعلام نتیجه مذاکرات در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ صحبتی در زمینه اعلام نتیجه وضعیت CFT  توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام نشده است.

 

 

وی اضافه کرد:  شورای نگهبان تنها در ضوابط و چهارچوب قوانین و شرع می تواند در زمینه CFT  تصمیم بگیرد ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند مانور بیشتری بر این لایحه و تصمیم گیری در زمینه آن ایجاد کند. به طور کلی می توان گفت دست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم گیری درباره  CFT  بازتر است.

 

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم درباره اظهارات اخیر کریمی قدوسی مبنی بر اینکه " 50 درصد مجلس شورای اسلامی دنبال فروپاشی نظام هستند" گفت: هیئت نظارت تنها در صورتی می تواند به این موضوع ورود پیدا کنذد که از سوی نمایندگان شکایتی در این توئیت موردنظر شده باشد.

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما