شناسهٔ خبر: 29932693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جاده یک‌طرفه استیضاح

استیضاح‌های مکرر در شرایطی که کشور با مشکلات مختلفی دست به گریبان است تنها می‌تواند ادامه کار را برای جنگجویان ما سخت‌تر کند. نباید فراموش کنیم این روزها قوه مجریه به کمک نیاز دارد و ما باید پر قدرت به حمایت از دولت بلند شویم تا بتوانیم در این جنگ موفق و پیروز بیرون بیاییم.

صاحب‌خبر -

رسول خضری *

وظیفه‌مان تنها قانون نوشتن نیست بلکه به عنوان نمایندگان ملت وظیفه داریم بر اجرای قانون نیز نظارت کنیم و حتی می‌توان گفت اهمیت نظارت بر اجرای قوانین تصویب شده فراتر از تدوین قوانین جدید است.

 برای نظارت بر اجرای قوانین ابزارهای مختلفی از جمله تذکر، سوال و استیضاح در اختیار نمایندگان است که حق دارند هر کجا احساس می‌کنند از آنها استفاده کنند. اما در روزهای اخیر تقریبا هر روز خبر جمع آوری امضا برای استیضاح یک وزیر به گوش می‌رسد و این سوال مطرح می‌شود که نتیجه این استیضاح‌ها چه خواهد بود؟

مسلم است که نمایندگان مجلس می‌توانند و حق دارند از این ابزار نظارتی خود استفاده کنند اما به نظر می‌رسد نکته‌ای که فراموش شده این است که استیضاح به عنوان آخرین ابزار باید مورد استفاده قرار گیرد و نه اولین. مسئله دیگر آن است که وقتی با بروز هر مشکلی به سرعت دست به استیضاح می‌زنیم این موضوع موجب می‌شود این ابزار نظارتی نیز از اثر بیفتد و دیگر تاثیری مانند سابق نداشته باشد.

نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود شرایط امروز کشور است. وقتی خودمان در اظهار نظرهایمان تاکید می‌کنیم در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم باید به کلیدی‌ترین موضوع در جنگ یعنی حفظ وحدت و انسجام اهتمام بورزیم. استیضاح‌های مکرر در شرایطی که کشور با مشکلات مختلفی دست به گریبان است تنها می‌تواند ادامه کار را برای جنگجویان ما سخت‌تر کند. نباید فراموش کنیم این روزها قوه مجریه به کمک نیاز دارد و ما باید پر قدرت به حمایت از دولت بلند شویم تا بتوانیم در این جنگ موفق و پیروز بیرون بیاییم. دشمنان میهن در کمین نشسته‌اند تا از کوچک‌ترین فرصت برای ضربه زدن به کشور و ملت استفاده کنند لذا باید با وحدت و حرکت منسجم در مسیر رفع موانع پیشرفت کشور قدم برداریم؛ و این مسئله میسر نمی‌شود مگر در حرکت هماهنگ و پر قدرت سه قوه.

* نماینده مردم پیرانشهر و سردشت- یادداشت شفاهی

29216

نظر شما