شناسهٔ خبر: 29932684 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک سینما خانگی خوب چه امکاناتی باید داشته باشد ؟

سینمای خانگی، دستگاهی است که برای پخش صدای تلویزیون با حجم و کیفیت بالاتر به کار می‌رود، اما امروزه با توجه به افزایش امکانات موجود در این دستگاه‌ها، داشتن آگاهی کافی قبل از خرید، ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی زنبیل، در این گزارش به بررسی امکانات کاربردی موجود در سینمای خانگی و کاربرد آن ها می پردازیم، در انتها نیز یک فروشگاه اینترنتی پرسابقه، جهت خرید سینمای خانگی با بهترین قیمت ممکن را معرفی می‌کنیم، با این تضمین که قیمت ها در مقایسه با سایر فروشگاه‌های معتبر پایین تر هستند.

در ابتدا توجه شما را به این مطلب جلب می کنیم که اکثر خریداران غیر حرفه ای، تصور درستی از سینمای خانگی نداشته و این دستگاه را با ساندبار اشتباه می گیرند. اگر چه هر دو دستگاه به منظور ایجاد صدای با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرند، اما تفاوت های بنیادینی از قبیل، تفاوت در میزان سیم کشی، تفاوت در کیفیت صدای تولیدی و درگاه های ارتباطی میان سینمای خانگی و ساندبار وجود دارد. پس ابتدا نیاز به آگاهی از تفاوت های سینمای خانگی و ساندبار ضروری است.

در این بخش به بررسی قابلیت‌ ها و امکانات کاربردی سینمای های خانگی می پردازیم.

قابلیت کارائوکه

این قابلیت برای اولین بار توسط شرکت ال جی مورد استفاده قرار گرفت. کارائوکه در حالی که یک ابزار سرگرم کننده و شاد برای جمع های خانوادگی می باشد، برای افراد علاقه مند به خوانندگی نیز یک امکان بسیار کاربردی است. به کمک این ویژگی  می توانید آهنگ های مورد علاقه و آواز های مشهور را به صورت بی کلام در آورده و با مشاهده اشعار بر روی صفحه نمایش، از طریق میکروفون صدای خود را ضبط کنید. پس تنها کافیست میکروفون را برداشته و مانند یک ستاره واقعی، آهنگ خواننده محبوب خود را در سبک های مختلف پاپ، سنتی و یا محلی بخوانید.

قابلیت پخش بلوری

قابلیت کاربردی دیگری که در برخی از مدل های سینماخانگی وجود دارد، امکان پخش بلوری می باشد. دو ویژگی پر اهمیت بلوری، کیفیت بالای صدا و دقت بی نظیر تصاویر آن است. قابلیت صدای فراگیر یا سوراند که برای اولین بار در DVD ها ارائه شد، با معرفی دیسک های بلوری به مرحله جدیدی وارد شد. امکان پخش بلوری علاوه بر پشتیبانی از فرمت های صوتی جدیدتر، باعث ایجاد صدا با عمق بیشتر در صدای پخش شده می شود. در مورد دیسک های بلوری همچنین بدانید که کیفیت تصاویر پخش شده از آن ها، تقریبا 7 برابر کیفیت تصاویر DVD است.

قابلیت پخش صدای سه بعدی

قابلیت پخش صدای سه بعدی، در افزایش انتقال حس واقعی فیلم ها بسیار موثر است. اگر تلویزیون شما دارای این قابلیت است، حتما مدلی از سینماهای خانگی را انتخاب کنید که دارای قابلیت پخش صدای سه بعدی باشد. در سیستم صدای سه بعدی، بلندگوهای مکان های مختلف، وظیفه پخش بخش های مختلفی از محتوای صوتی را به عهده می گیرند. به عنوان مثال، وقتی کسی از سمت راست تصویر حرف بزند، بیشتر صدای فرد از بلند گو های آن سمت پخش می شود.

درگاه های متنوع

مورد دیگری که اشاره به آن ضرورت دارد، وجود درگاه های مختلف در سینماهای خانگی است. درگاه هایی از قبیل بلوتوث، HDMI، USB و AUX به عنوان پرکاربرد ترین درگاه های یک سینمای خانگی شناخته می شوند. البته درگاه های دیگری مانند اترنت، کامپوننت و اپتکال هم در اکثر دستگاه ها وجود دارد، ولی به اندازه موارد مورد اشاره، کاربردی نیستند.

لازم است بدانید که به کمک قابلیتی به نام پخش جریانی صدا از طریق بلوتوث، مهم ترین ایراد سیستم های سینمای خانگی، یعنی دست و پا گیر بودن کابل های ارتباطی، تا حدودی رفع شده است. به همین دلیل بررسی وجود این امکان ضروری به نظر می رسد.

حال جهت خرید اینترنتی انواع مدل‌های سینمای خانگی ال جی و سینمای خانگی سامسونگ با گارانتی اصلی شرکتی و مشاهده ی قیمت سینما خانگی ال جی و سامسونگ با تضمین بهترین قیمت سینما خانگی در میان تمامی فروشگاه های معتبر، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کرده و خریدی لذت بخش را تجربه کنید. لازم است بدانید فروشگاه اینترنتی زنبیل محصولات خود را تا 10 روز پس از خرید، گارانتی می نماید که این گارانتی شامل گارانتی قیمت، اصالت، سلامت، مغایرت و عودت می باشد.

انتهای پیام

نظر شما