شناسهٔ خبر: 29932662 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب گفت: باید بودجه‌ای هدفمند در کشور برای حوزه علوم اعصاب و پژوهش‌های آن در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند است/ کمبود نیروی متخصص در حوزه علوم اعصاببه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شهبازی دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب که  امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این کنگره با هدف هم اندیشی بین استادان علوم شناختی و دانشجویان است و در این همایش دستاوردهای جدید در حوزه علوم اعصاب ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: رشته علوم اعصاب علمی جدید و بین رشته‌ای است و از پتانسیل بالایی برخوردار است و پروژه‌های مختلفی منجر به افزایش دانش و تحول در این زمینه در حال انجام است.

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب افزود: انتقال اطلاعات از حافظه حیوانات، جوانسازی و کاهش روند پیری در حیوانات از جمله دستاوردهای جدید علوم اعصاب است که می‌تواند زمینه رشد علم و دانش بشری را ارتقا دهد.

شهبازی با اشاره به اینکه سوءاستفاده از علوم اعصاب خطرات این حوزه محسوب می‌شود، افزود: تلاش‌های زیادی در زمینه علوم اعصاب انجام شده است و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی دستاوردهای زیادی بدست آمده است.

وی تأکید کرد: کشور از نظر نیروی متخصص در حوزه علوم اعصاب دچار کمبود است و باید برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه انجام شود زیرا بیمای‌های سلامت روان، آلزایمر و اعتیاد با استفاده از علم علوم اعصاب درمان می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب یادآوری کرد: برنامه استراتژیک در زمینه تحقیقات باید در کشور انجام شود و یک بودجه هدفمندی را برای حوزه علوم اعصاب و پژوهش‌های آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /

کمبود نیروی متخصص در حوزه علوم اعصاب

نظر شما