شناسهٔ خبر: 29932614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یوسفی:

بالاترین نرخ اشتغال در حوزه کشاورزی به خراسان شمالی اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: بالاترین نرخ اشتغال در حوزه کشاورزی در کشور به استان خراسان شمالی اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بجنورد، نشست هم‌اندیشی با عنوان«امنیت غذایی و كشاورزی پایدار» صبح امروز به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و گروه كشاورزی این واحد دانشگاهی با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، استادان، دانشجویان تحصیلات تكمیلی، كارشناسان و كشاورزان زبده استان برگزار شد.

عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی در این جلسه با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری كه در سفر خود در مهر 91 به استان خراسان شمالی در خصوص احیا، اشتغال در بخش كشاورزی و صنعتی‌كردن و سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزی اهمیت اشتغال داشتند، اظهار كرد: کشاورزی اولویت مهم فعالیت‌های اقتصادی استان بوده و بالاترین نرخ اشتغال در حوزه کشاورزی در کشور به استان خراسان شمالی اختصاص دارد كه توسعه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه دستگاه‌های آبیاری نوین و گیاهان دارویی از اولویت‌های مهم این استان بوده كه در اين زمينه افزایش دانش در واحد تولید و به‌کارگیری فناوری‌های جدید در بخش كشاورزی موجب ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی شده است.

وی افزود: سیاست‌های بخش كشاورزی از تولید محوری به اشتغال محوری تغییر رویكرد داده است كه در این زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان دانشگاه و افزایش دانش بهره‌برداران از اولویت‌های مهم افزایش نرخ بهره‌وری است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی با بیان میزان تحصیلات بهره‌برداران بخش كشاورزی استان خاطرنشان كرد: از 81 هزار نفر بهره‌بردار حوزه كشاورزی 41 درصد بی‌سواد و 59 درصد دارای تحصیلات از مقاطع ابتدایی تا دانشگاهی هستند.

در اين نشست قربانعلی اسدی دانشيار گروه اگروتكنولوژی دانشگاه فردوسی مشهد به مسائلی همچون تهديد منابع آبی، لزوم توجه جدی به حفظ منابع آب، خاك و جلوگيری از تخريب منابع محیط‌زیست در راستای توسعه كشاورزی پايدار پرداخت.

انتهای پیام/4062/

نظر شما