شناسهٔ خبر: 29932584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارسال تسلیحات فرانسوی به آفریقای مرکزی

فرانسه صدها اسلحه به جمهوری آفریقای مرکزی برای مبارزه با نفوذ فزاینده گروه‌های مسلح در کشوری که سابقا مستعمره‌اش بود، ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از شبکه صدای آمریکا، پاریس اعلام کرد که هیچ گونه اعتراضی مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه این کشور نداشته است.

فرانسه نگران است که نفوذ روسیه و حضور نظامی این کشور در آفریقای مرکزی افزایش یابد. در حال‌ حاضر آفریقای مرکزی درگیر جنگ داخلی از سال ۲۰۱۳ میان شبه نظامیان مسلمان و مسیحی است.

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که هزار و ۴۰۰ اسلحه برای هفت هزار نیروی ملی آفریقای مرکزی ارسال شده است.

وی ادامه‌ داد: آن چه که مهم است این است که نیروهای مسلح آفریقای مرکزی مجهز و مسلح باشند. اگر آنها نتوانند تجهیزات لازم را داشته باشد در این صورت گروه‌های مسلح از این امتیاز استفاده می‌کنند.

وزیر نیروهای مسلح اعلام کرد: این سلاح‌ها بسیار مهم هستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که تحریم ها لغو نشود. شرایط به طور گسترده‌ای بهبود یافته است و مشکلی وجود ندارد. پاریس مسکو را متهم کرده است که تلاش ها برای دستیابی به صلح را زیر سوال می‌برد، اما مسکو این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما