شناسهٔ خبر: 29932083 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

روش هایی برای افزایش خلاقیت

« ایجاد کردن یا خلق کردن » یکی از راههای موثر در افزایش خلاقیت هست . این بار به جای خرید یک کاغذ کادو یا کارت پستال خودتون بسازید، اسکرپ بوک هم یکی از راه هایی هست که می تونه به ذهن شما اجازه خلاق بودن رو بده. به علاوه کلی هم سرگرم خواهید شد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>اجتماعی> تا حالا چقدر دوست داشتی یه شکل دیگه ای از زندگی رو تجربه کنی؟ وسایلت ، لباس هات چقدر شبیه به خودت هست و چقدر برای جزئیات هرکاری وقت و حوصله گذاشتی تا خودت رو توی اونها نشون بدی؟ شاید تعداد آدم های خلاق نسبت به افرادی که زندگی معمولی رو انتخاب میکنن خیلی کم باشه اما اونها لحظاتی رو در زندگی تجربه می کنن که افراد عادی همیشه حسرت اش رو دارن.

به گزارش شفاآنلاین، خلاقیت< Creativity>چیزی هست که میتونه در ما تقویت یا تضعیف بشه و این خود ما هستیم که انتخاب می کنیم چه سبک زندگی ای داشته باشیم. کارهای کوچک و ساده ای که خیلی از ما از کنارش عبور می کنیم، می تونه در افزایش خلاقیت موثر باشه. امروز می خوایم چند تا راهکار رو با هم بررسی کنیم.

۱- برای حل مشکلات ساده راهکارهای متفاوت انتخاب کنید

این جمله چه معنایی داره؟ مثلا فرض کنید شما مدت زیادی هست که برای رسیدن به محل کار و یا مدرسه یک مسیر رو انتخاب می کنید! از امروز راه دیگه ای رو پیدا کنید، از خیابان های دیگه ای برای رسیدن به محل مورد نظرتون عبور کنید.

۲- کاردستی درست کنید

« ایجاد کردن یا خلق کردن » یکی از راههای موثر در افزایش خلاقیت هست . این بار به جای خرید یک کاغذ کادو یا کارت پستال خودتون بسازید، اسکرپ بوک هم یکی از راه هایی هست که می تونه به ذهن شما اجازه خلاق بودن رو بده. به علاوه کلی هم سرگرم خواهید شد.

۳- خودتون رو در معرض اتفاقات جدید قرار بدید

از تجربه اتفاقات جدید نترسیم! بعضی اوقات انقدر به زندگی معمولی روزمره عادت می کنیم که تجربه یک محل جدید و آدم هایی که برامون آشنا نیستن آزاردهنده به نظر میرسه، اولین قدم می تونه برنامه ریزی برای یک سفر تنهایی باشه.

۴- در هفته، چند بار آشپزی کنید

اینکه چند ماده غذایی رو با هم مخلوط کنیم و بتونیم یک غذای خوشمزه اختراع کنیم، هم خلاقیت میخواد و هم صبر و حوصله، اول از دستور غذایی های معمولی شروع کنید اما به مرور از بخش خیال پرداز ذهنتون استفاده کنید و دستور غذاهای مخصوص خودتون رو اختراع کنید، این کار خیلی به افزایش خلاقیت شما کمک می کنه. حتی اگر آشپزی رو دوست ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما یکبار تجربه کنید.ایرانیان موفق

نظر شما