شناسهٔ خبر: 29931877 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل:

مراجعان صندوق امداد ولایت افرادی آسیب پذیر هستند

یزد - ایرنا - مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: تکریم نیازمندان و حفظ کرامت آنان در پرداخت وام در اولویت امور قرار دارد، کسانی که برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند عمدتا آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد، مجید باجلان در شورای اداری این نهاد تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند در کنار ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، اعطای وام بدون بهره است .
وی افزود: با گذشت 40 سال از تاسیس کمیته امداد، اعطای وام قرض‌الحسنه به محرومان همچنان ادامه دارد.
این مسئول اظهار داشت: سه سال گذشته این خدمت به صورت نظام‌مند و از طریق صندوق امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
به گفته باجلان پرداخت وام به نیازمندان برای کارگشایی، درمان بیماری، هزینه تحصیلی و اشتغال پرداخت می‌شود.
مدیرعامل صندوق امداد ولایت افزود: اساس‌نامه صندوق اسفند ماه 94 به تصویب هیئت‌ امنای کمیته امداد رسید و خرداد ماه 95 مجوز فعالیت صندوق از طرف بانک مرکزی صادر شد.
باجلان با تأکید بر اهمیت ترویج پرداخت وام قرض‌الحسنه یادآور شد: کمیته امداد با ایجاد صندوق سعی دارد این سنت نیکو را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، امکانات سایر صندوق‌ها و وام بانک‌ها و مراکز دولتی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی توسعه و ترویج دهد.
همچنین مدیرکل کمیته امداد یزد با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق امداد ولایت استان گفت: سال گذشته 17 میلیارد و 718 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به سه هزار و 22 مددجوی تحت حمایت اعطا کرد.
محسن علیزاده افزود: 6 ماهه نخست سال 97، یک هزار و 123 مورد تسهیلات به مددجویان تحت حمایت نهاد و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: از 177 میلیارد و 180 تومان وام اعطایی به نیازمندان 337 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال و چهار میلیارد و 210 میلیون ریال در قالب وام کارگشایی بود که پرداخت‌ شد.
وی بیان کرد: 62 درصد وام‌گیرندگان مددجوی تحت حمایت و 38 درصد نیازمندان موردی بودند.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/

نظر شما