شناسهٔ خبر: 29931869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فروزان نژاد؛

اقامه نماز جماعت صبح در بیش از ۵۰ مسجد بندرعباس/نماز همچنان در جامعه غریب است

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان از برگزاری همایش تجلیل از ائمه جماعات برگزارکننده نمازجماعت صبح مساجد در شهرستان بندرعباس خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ مسجد در سطح شهر بندرعباس نماز جماعت صبح برگزار می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد» امروز چهارشنبه(۲۱ آذرماه) در نشست خبری از فروانی نعمات و وجود برکات در جامعه به عنوان یکی از آثار نماز یاد کرد و افزود: وجود ناهنجاری ها و کجروی های در جامعه نیز از آثار غفلت از فرهنگ نماز است.

 

وی با اذعان به اینکه به جرات می توان گفت که نماز همچنان در جامعه غریب است، تاکید کرد همه به ویژه حوزه های علمیه، دستگاه های اجرایی و رسانه ها دست به دست هم بدهند و نماز را از این غربت نجات دهند.

 

فروزان نژاد ادامه داد: عمران معنوی مساجد را لازمه اقامه نماز برشمرد و عنوان کرد: برای اقامه نماز باید مساجد آباد شوند که عمران مسجد از دو طریق ظاهری(ساخت خانه های خدا) و از نظر معنوی(حضور مردم به ویژه نسل جوان) حاصل می شود.

 

وی اظهار کرد: پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اگرچه تا حدودی وضعیت مساجد، نمازخانه های و محل های اقامه نماز در کشور بهبود یافته است که آن هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما متاسفانه حضور مردم در مساجد با وجود دستگاه های متعدد فرهنگی همچنان کمرنگ و در شان جامعه اسلامی نیست.

 

مشاور استاندار هرمزگان در امر اقامه نماز به نمونه های در ساخت و سازهای بسیار خوب مساجد و نمازخانه ها نیز اشاره و اذعان کرد: احداث مسجدی زیبا در کنار یکی از پمپ بنزین های ورودی شهر بندرعباس، وجود نمازخانه های بسیار خوب در مسیر راه آهن و فرودگاه ها و همچنین نمازخانه های اکثر دستگاه های اداری موید این مطلب است.

 

وی ورود به مدارس و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان را بهترین روش نهادینه سازی این فرهنگ دانست و افزود: تا کنون 400 نفر از مدیران و معلمان مدارس هرمزگان در دوره های آموزشی مرتبط با نماز شرکت کرده اند.

 

فروزان نژاد تصریح کرد: مدیران و معلمان از گروه های موثر در امر ترویج نماز در بین دانش آموزان هستند که ستاد برای این قشر برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد.

 

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز برای ترویج نماز در بین کودکان و نوجوانان برای خانواده ها نیز برنامه هایی دارد، گفت: تقید والدین نسبت به نماز بهترین روش دعوت فرزندان به این فریضه الهی است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نظام جمهوری اسلامی نیز رفتار و اعمالشان باید منطبق با فرهنگ نماز باشد تا افرادی که با آنها در ارتباط باشند از طریق رفتا سالم و نمازی آنها جذب فرهنگ انسان ساز نماز شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف ازجمله دانشگاه ها و صدا و سیما فعالیت هایی در امر آسیب شناسی حضور کمرنگ جوانان در مساجد و اقامه نماز جماعت داشته اند که باید برای مثمرثمر بودن جمع بندی و خروجی مناسبی داشته باشند تا دستگاه های فعال در حوزه مساجد و نماز از نتایج این فعالیت ها بهره مند شوند.

 

فروزان نژاد در ادامه نماز و امامت(مهدویت) را کامل کننده یکدیگر دانست و اظهار کرد: نماز ارتباط برقرار کردن با خدا و امامت و مهدویت طریق رسیدن به معبود است.

 

وی به برگزاری جشنواره ملی صراط با مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) و بنیاد بین المللی غدیر به میزبانی چهار استان اردبیل، مرکزی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: این جشنواره در چهار محور شعر، هنر و رسانه، ادبیات و فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 30 دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: گسترش و رشد فرهنگ مهدوی و شناخت دقیق تر نسبت به امام زمان(عج)، زمینه سازی برای خلق آثار با موضوع منجی آخرالزمان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی افزود: همه کسانی که از استان هرمزگان در این جشنواره شرکت کنند می توانند از مزایای حضور یک شبانه روز در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برخوردار شوند.  

 

 

نظر شما