شناسهٔ خبر: 29931850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو:

تحریم، لزوم توجه به تولیدکنندگان داخلی را ضروری ساخته است

شیراز- ایرنا -رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با یاد آوری اینکه تحریم ها به صورت غیر مستقیم و مستقیم عرضه دارو و محصولات غذایی را مورد هدف قرار داده است گفت: شرایط تحریم، لزوم توجه بیشتر به تولید کنندگان داخلی را ضروری ساخته است.

صاحب‌خبر -

دکتر غلامرضا اصغری چهارشنبه در حاشیه دیدار با صاحبان صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی فارس به خبرنگار ایرنا گفت: حتی در شرایط تحریم نیز بیشتر داروهای اساسی و مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا در شرایط تحریم فشاری به مردم وارد نشود، اظهارداشت : تولید داخل در حوزه غذا و دارو باید تقویت شود، این فرایند به ویژه امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است مورد تاکید است .
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: باید از توانمندی های داخلی در تولید محصولات مورد نیاز به ویزه تولید غذا و دارو استفاده کنیم و نیروهای متخصص را برای تحقق اهدافمان دراین حوزه به کار گیریم.
اصغری افزود:در این حوزه تجارب ارزشمندی داریم، بسیاری از داروها و حتی محصولات غذایی که در گذشته وارد کشور می شد، اکنون با بهره گیری از توان متخصصان داخلی در داخل تولید می شود.

*** مسیر تائیدیه های مراکز تولیدی باید کوتاه تر شود
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین در دیدار با صاحبان صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی فارس در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، بر کوتاه تر شدن مسیر تائیدیه های مراکز تولیدی با هدف افزایش رونق اقتصادی تاکید کرد.
اصغری در این نشست، فارس را یکی از قطب های مهم کشور در زمینه تامین مواد غذایی، کشاورزی و رشد صنایع عنوان کرد و تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تعامل با اتاق بازرگانی را مورد تقدیر قرار داد.
وی با اعلام آمادگی در زمینه ارائه تسهیلات بیشتر برای رونق اقتصاد در کشور از مسئولان خواست تا در رونق چرخه خطوط تولید کشور، همه تلاش خود را به کار گیرند.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد با همفکری و هم اندیشی در زمینه سرعت بخشیدن به مسیر تائیدیه های مراکز، این امر تسهیل شود.

**برخورد قانونی با متخلفان سلامت مردم
رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه فارس، هفت درصد از خاک کشور و 5.6 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، سهم این استان را در تولید مواد غذایی کشور، 11.5 درصد اعلام کرد.
جمال رازقی با اشاره به توانمندی های موجود در استان فارس، ارتقای شرایط موجود را نیازمند حمایت مسئولان دانست.
وی در ادامه به اهمیت چرخه تولید مواد غذایی در اقتصاد کشور پرداخت و افزود: در شرایط تحریم، برای رونق اقتصاد و تولید کشور بر اساس معیارهای سلامت، لازم است محصولات با بهترین کیفیت تولید شود.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز بیان کرد: در صورت زیر پا گذاشتن خط قرمزهای سلامت در تولید محصولات غذایی، با متخلفان برخورد قانونی جدی صورت گیرد.
6113 /1876

نظر شما