شناسهٔ خبر: 29931747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

شب پرهیجان فوتبال اروپا

تلاش برای صعودی آبرومندانه

از گروه H یانگ بویز میزبان یوونتوس ایتالیاست و شاید مهم‌ترین موضوع این بازی تلاش رونالدو برای بالا بردن رکوردهای اروپایی خودش باشد اما در هر حال یوونتوس اصلا دوست ندارد تیم دوم گروهش باشد و از سایه منچستریونایتد 10 امتیازی هراس جدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در دومین شب از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های مدعی با خیالی نسبتا آسوده به فکر صعود مقتدرانه و بدون اما و اگر هستند، با وجودی که  در چند گروه این موضوع کمی پیچیده شده و حساسیت بالا گرفته است.

از گروه H یانگ بویز میزبان یوونتوس ایتالیاست و شاید مهم‌ترین موضوع این بازی تلاش رونالدو برای بالا بردن رکوردهای اروپایی خودش باشد اما در هر حال یوونتوس اصلا دوست ندارد تیم دوم گروهش باشد و از سایه منچستریونایتد 10 امتیازی هراس جدی دارد، بنابراین واضح است که گورخرهای تورین به کسب هر 3 امتیاز در خانه حریف نه‌چندان آماده خود فکر می‌کنند تا 15 امتیازی راهی دور بعد شوند.

در دیگر بازی این گروه والنسیا در خانه خود پذیرای منچستریونایتد است، خفاش‌های دره والنسیا هیچ امیدی به صعود ندارند اما آنها که لالیگا و فوتبال اسپانیا را حرفه‌ای دنبال می‌کنند خوب می‌دانند که والنسیا تیمی نیست که ناامیدانه در مستایا بازی کند. می‌توان به راحتی یک بازی درگیرانه و زیبا را پیش‌بینی کرد. تیم نسبتا بحران زده آقای خاص نیز به‌شدت نیاز به یک پیروزی خارج از خانه دارد تا کمی از فشار رسانه‌های خشمگین بریتانیایی کم کند.  از گروه G رئال مادرید در برنابئو میزبان زسکا مسکو است، برنابئو قطعا از فشار فینال لیبرتادورس خارج نشده و چمنش نیاز به استراحتی طولانی دارد اما چاره‌ای نیست و باید زیر قدم‌های قوهای سپید و مردان سختکوش مسکو لگدکوب شود. رئال مادرید در این گروه 12 امتیازی است و شرایط خوبی دارد، از ابتدا نیز این گروه برای قلعه‌نشین‌ها دردسرساز نبود و تنها رم می‌توانست مشکل‌ساز باشد که در مجموع دیدارهای رفت و برگشت تن به شکست 5برصفر داد.

رم 9 امتیازی امید زیادی به صدرنشینی ندارد و در هر حال در دیگر بازی این گروه برابر ویکتوریا پلژن چهار امتیازی به یک پیروزی روحیه‌بخش فکر می‌کند و استرسی برای این بازی ندارد.

شایعه استفاده از بازیکنان جوان و تیم دوم رم نیز دلخوری هواداران را در پی داشته و سرمربی این تیم چنین موضوعی را از اساس تکذیب کرده است.

از گروه F شاختار به مثابه پدیده این گروه با اینکه فقط پنج امتیاز دارد در صورت پیروزی امشب برابر لیون هفت امتیازی دست به کار بزرگی خواهد زد و امید دارد به‌عنوان تیم دوم راهی دور حذفی این رقابت بزرگ باشگاهی شود. منچسترسیتی 10 امتیازی اما دلهره خاصی ندارد و برای شکست دادن هوفنهایم بحران زده و سه امتیازی فقط کافی است جدی باشد و بازی همیشگی خودش را ارائه دهد.

از گروه E این رقابت‌ها شاید مهم‌ترین بازی امشب بین دو تیم آژاکس و بایرن مونیخ برگزار خواهد شد. بایرن 13 امتیازی برابر آژاکس 11 امتیازی صف‌آرایی خواهد کرد و البته واضح است که دوست ندارد به‌عنوان نماینده تحت فشار باواریا تیم دوم گروه خود باشد و به پیروزی فکر می‌کند. آژاکس نیز مشخصا به راحتی تن به شکست نخواهد داد.

از همین گروه بنفیکا در خانه خود پذیرای «آاک» آتن است، یک بازی شاید سرد و خالی از ‌انگیزه اما به لحاظ نام دو تیم، یک جدال کلاسیک که می‌تواند با تعهد دو طرف به یک بازی دیدنی تبدیل شود.

فوتبال اروپا چه بخواهد و چه نخواهد نمی‌تواند لیگ اروپایی را هم‌سطح لیگ قهرمانان اروپا قرار بدهد، لیگ مهمی که گاه هیجانش اگر اغراق نباشد تا مرز بازی‌های ملی پیش می‌رود و جهان را به تماشای خود وادار می‌کند.

به نظر می‌رسد، تیم‌های بزرگ اروپایی در مرحله حذفی بازی‌های سخت و فشرده‌ای را تجربه کنند، بودجه فصل آینده بسیاری از این تیم‌های بزرگ باشگاهی، وابستگی زیادی به درخشش در لیگ قهرمانان اروپا دارد و قراردادهایی که با حامیان مالی به همین شرط و شروط منعقد می‌شود. به‌عنوان مثال برای رئال مادرید بسیار اهمیت دارد که دست‌کم در جمع چهار تیم برتر فوتبال اروپا باشد تا آدیداس را راضی نگه دارد و با خشم حامی مالی خود فصل آینده را آغاز نکند.

منچستریونایتد نیز با همه مشکلات پیش‌آمده که با گزینه آقای خاص نیز بی‌ربط نیست برای جلب رضایت شورولت و حامیان آمریکایی نیاز جدی برای حضور در جمع چهار تیم برتر اروپا دارد.

نظر شما