شناسهٔ خبر: 29930153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان؛

۱۸ درصد جمعیت سلطانیه عضو کتابخانه های عمومی هستند

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه سلطانیه از زیرساخت های لازم در حوزه کتابخوانی برخوردار است، گفت: بیش از ۱۸ درصد جمعیت شهرستان سلطانیه عضو کتابخانه ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرعلی نیک بخش امروز در نشست کاندیدای پایتخت کتاب شهر و روستا با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: امسال پنجمین دوره پایتخت شهر و روستا برگزار می شود و علیرغم عدم مشارکت استان در دوره های قبلی، استان زنجان تلاش می کند تا با معرفی شهر سلطانیه و روستای ویر از توابع این شهر در طرح پایتخت شهر و روستا شرکت کند.

 

وی با اشاره به اینکه شهر سلطانیه از پتانسیل و شاخص های مرتبط با این طرح برخوردار است، یادآور شد: بیش از 18 درصد جمعیت شهرستان سلطانیه عضو کتابخانه ها هستند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با یادآوری اینکه تعداد کتابخانه های سلطانیه از درصد بالایی نسبت به جمعیت آن برخوردار است، تصریح کرد: این شهرستان در بخش ساختاری و زیرساخت ها به افق 1404 رسیده است.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه فرصت معرفی پایتخت کتاب شهر و روستا به مدت یک ماه تمدید شده است، افزود: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و با مستندسازی و اجرای برخی امورات محوله به موقع در این طرح شرکت کرد.

 

نیک بخش با اشاره به اینکه 8 درصد از مردم استان زنجان عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: درصد بیشتری از مردم سلطانیه عضو کتابخانه های عمومی هستند.

 

وی خواستار ارائه طرح های نو و خلاقانه همراه با مستندات برای حضور پررنگ تر استان زنجان در این طرح شد و گفت: تفاهم نامه هایی با دستگاه های مرتبط در موضوعات مربوطه منعقد خواهد شد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به ضرورت پویش کتابخوانی در شهر سلطانیه و روستای ویر اشاره کرد و گفت: تا 20 دی تمام مستندات به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال شود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از 160 شهری که در طرح پایتخت کتاب شهر و روستا شرکت کرده بودند؛ شهرکاشان به دلیل اقداکات خلاقانه انتخاب شد، گفت: ارتقای سطح فرهنگ منطقه و ترویج فرهنگ سلطانیه از اهداف این طرح است.

 

نظر شما